اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان مطرح کرد

کرمان استان‌ ممتاز در بحث گردشگری نوروز/ جیرفت از مراکز بزرگ تمدن بشری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان یکی از استان‌های ممتاز در بحث گردشگری نوروز است.

کرمان استان‌ ممتاز در بحث گردشگری نوروز/ جیرفت از مراکز بزرگ تمدن بشری

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین شمس‌الدینی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه اظهار داشت: ملت ایران با حضور حماسی خود بار دیگر عشق و علاقمندی به نظام و انقلاب را ثابت کردند.

وی افزود: این در حالی بود که پیش‌بینی می‌شد، شاید به دلیل بعضی از مشکلات از جمله فشارهای اقتصادی و تبلیغات رسانه‌‌های بیگانه مردم حضور پررنگی نداشته باشند، اما آن‌ها نشان دادند که هوشیارتر از آن هستند که برخی‌ها تصور می‌کنند.

شمس‌الدینی حضور مردم ایران را در این راهپیمایی پررنگ‌تر از همیشه ذکر و تصریح کرد: ملت ایران در مراحل حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب با تمام وجود در خدمت انقلاب و تدابیر حکیمانه مقام عظمای ولایت بوده و هستند.

*ملت ایران سرمایه ارزشمند نظام است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ملت ایران را سرمایه بسیار ارزشمند نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: همه کسانی که در این نظام دارای مسئولیت هستند، باید پاسبان و نگهبان این سرمایه ارزشمند باشند، زیرا مسئولیت آن‌ها را به نوعی مضاعف می‌کند.

شمس‌الدینی عنوان کرد: باید بتوانیم در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسترهای لازم را فراهم کنیم تا توجه مردم به این میراث گرانبها بیشتر شود و تلاش کنیم تا آن را حفظ کنیم.

وی گفت: استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا با توجه به اینکه از نظر هویت و تمدن هیچ سابقه‌ای ندارد در پی این است که آنچه از تمدن در دنیا وجود دارد، محو و نابود کرده و یا از کنار آن بی‌تفاوت بگذرند.

این مسئول با تأکید بر اینکه ما به داشته‌های خود در فرهنگ و تمدن همیشه افتخار می‌کنیم، بیان داشت: بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا آن‌ها را به بهترین شکل ممکن در سطح ملی و بین‌المللی مطرح کنیم.

وی ملت ایران را متکی به یک تمدن بسیار غنی و ارزشمند دانست و اذعان داشت: قابلیت‌هایی که در بخش گردشگری وجود دارد، باید شناسایی و معرفی شود تا بتوان، بهره‌برداری لازم را از این موقعیت برد.

شمس‌الدینی خاطرنشان کرد: یکی از آیین‌هایی که در فرهنگ ایرانی مورد توجه بوده و اسلام نیز بر آن تأکید داشته، بحث ایام نوروز به عنوان فرصت بسیار ارزشمندی است که در آن صله رحم انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: همه مسئولان وظیفه دارند، بستری فراهم کنند تا زمینه شور، نشاط و شادابی مردم تقویت شود به ویژه در زمانی که مشکلات اقتصادی وجود دارد، باید به‌گونه‌ای شرایط را تسهیل کرد که مردم با هر درآمدی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

*کرمان از استان‌های ممتاز گردشگری در نوروز است

شمس‌الدینی استان کرمان را یکی از استان‌های ممتاز در بحث گردشگری نوروز ذکر و تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه آغاز فصل بهار در این استان به ویژه منطقه جنوب کرمان تحول آب و هوایی ایجاد می‌شود، باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا افراد زیادتری را در این ایام به این منطقه جذب کرد.

این مدیر افزود: شهرستان جیرفت در بخش گردشگری، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، تمدن، کشاورزی و ... که آن را به سرزمینی بسیار غنی، ارزشمند و سرشار از شگفتی‌های پنهان تبدیل کرده با ابراز تأسف این ثروت عظیم ناشناخته مانده است.

وی با توجه به اینکه بیشترین جلوه یک شهر در ایام نوروز نمایان می‌شود، بیان داشت: همه مسئولان مربوطه باید با تمام توان خود در این امر مشارکت داشته باشند از جمله شهرداری در بخش خیابان‌ها، پارک‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری و نظافت آن‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه اسکان مسافران نوروزی چند سالی توسط اداره آموزش و پرورش انجام می‌گیرد، اذعان داشت: در ایام تعطیلات سال جدید نیز انتظار می‌رود که این اداره با افزایش ظرفیت‌ها و امکانات استقبال مردم را چند برابر کند.

شمس‌الدینی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی نیز هم در بحث حوادث جاده‌ای و اورژانس امداد و هم کنترل‌های بهداشتی در مراکز عرضه مواد خوراکی باید فعالیت کند، خاطرنشان کرد: مجموعه جمعیت هلال‌احمر باید همواره در ایام نوروز با تمام توان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه اداره بازرگانی در بحث کنترل بازار و کشیک‌های نوروزی باید به خوبی عمل کند، اظهار داشت: آژانس‌های مسافرتی نیز باید با تهیه بسته‌هایی افراد را از سایر مناطق به این منطقه جذب کنند.

*برگزاری جشنواره ویژه نوروز در جیرفت

شمس‌الدینی با اشاره به اینکه در ایام نوروز در سطح استان کرمان یک سری کتابچه‌هایی حاوی اطلاعات استان توزیع می‌شود، تصریح کرد: در سطح شهرستان‌ها نیز نقشه و بروشور حاوی اطلاعات آن منطقه توزیع می‌شود.

وی با اعلام خبر برگزاری جشنواره ویژه نوروز در بعضی از شهرستان‌های استان کرمان از جمله جیرفت افزود: این جشنواره‌ها از 28 اسفند ماه تا 5 فروردین ماه برگزار می‌شود تا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مربوط به هر منطقه را معرفی کند.

*برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت

شمس‌الدینی با اعلام خبر برگزاری همایش بین‌المللی باستان‌شناسی شهرستان جیرفت عنوان کرد: این همایش به منظور معرفی تمدن هلیل‌رود به صورت ویژه بحث معدن و فلزکاری در این حوزه برگزار می‌‌شود.

وی ابراز داشت: آنچه که در تمدن هلیل‌رود با مرکزیت جیرفت در کاوش‌ها به دست آمد، نشان داد، این منطقه یکی از مراکز بزرگ تمدن بشری است که به دلیل سابقه و آثاری که از آن به دست آمد، جزو تمدن‌های ویژه دنیا شده و در سایر آن‌ها نیز تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در این منطقه چند فصل کاوش انجام شد که به نتایج خوب و ارزشمندی نیز رسید و در سطح دنیا مطرح شد، اما از طرفی برخی‌ها طرح این تمدن عظیم را به عنوان تهدیدی علیه خود می‌دانند.

شمس‌الدینی با اشاره به اینکه از سال 85 به بعد بحث کاوش‌های باستانشناسی در این منطقه بنا به دلایلی به کندی پیش رفت، بیان داشت: اما بنا به ضرورت احیای این کاوش‌ها این همایش در اواخر فروردین ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/80001/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول