اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهر سازی ـ 2

راه‌های روستایی نسبت به قبل از انقلاب 498 برابر رشد کرده است

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر 99 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که این رقم نسبت به قبل از انقلاب که در آن زمان 200 کیلومتر راه روستایی وجود داشته است، 498 برابر شده است.

راه‌های روستایی نسبت به قبل از انقلاب 498 برابر رشد کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی نیکزاد ساعاتی پیش در آئین افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح خاورشهر با محور امام رضا (ع) در شهرستان ری اظهار داشت: در حال حاضر طبق اخبار بدست آمده از ادارات برق و گاز، سالیانه 400 هزار واحد مسکونی در تهران مصرف برق و گاز مصرف ندارند. 

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: به فضل خداوند متعال ما در پروژه مسکن مهر شاهد بسیاری از صحنه‌های الهی و مذهبی بودیم و در واقع این پروژه عظیم بازگشت به گفتمان انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته بتوانیم با سایر کشورها از طریق خطوط راه‌آهن ارتباط و اتصال برقرار کنیم و خرسندیم از اینکه امروز در کشور عزیزمان با 70 هزار میلیارد ریال اعتبار 45 هزار پروژه عمرانی در بخش حمل و نقل در حال بهره‌برداری و اجرا می‌باشد. 

نیکزاد افزود: از جمله پروژه‌های عمرانی در حال اجرا راه‌آهن شلمچه ـ بصره ـ  عراق ـ تبریز ـ میانه ـ پارس‌آباد ـ مسکو، کرمانشاه ـ مرز خسروی ـ قزوین ـ رشت ـ آستارا ـ آذربایجان ـ مسکو، عراق ـ سوریه‌، ترکیه، گرگان ـ اینچه برون ـ ترکمنستان ـ قزاقستان ـ چین است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر 99 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که این رقم نسبت به قبل از انقلاب که در آن زمان 200 کیلومتر راه روستایی وجود داشته است، 498 برابر شده است و این امر مهم حکایت از همت والا و استعداد بالای جوانان ایرانی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌های عمرانی استان تهران که ارزش آنها 2 هزار و 500 میلیارد ریال است تا آخر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی طرح‌هایی که در در دست ساخت هستند و اعتبار آنها  9 هزار و 600 میلیارد ریال است در سال آینده افتتاح می‌شوند.

 نیکزاد اضافه کرد: در استان تهران 410 هزار واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال در حال اجرا است که از دهه فجر تا آخر امسال 85 هزار واحد آن افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خدمت‌رسانی به مردم غیور ایران اسلامی بزرگ‌ترین افتخار ماست و تا آخرین قطره خون خویش برای سرافرازی و سربلندی کشور عزیزمان و جلب رضایت رهبر معظم انقلاب مقاومت و ایستادگی می‌کنیم.

گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی به همراه استاندار و امام جمعه خاورشهر با حضور در گلزار شهدای خاورشهر به مقام والای شهدا ادای احترام کردند و بار دیگر با آرمان‌های والای امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق ‌کردند.

انتهای پیام/2462/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول