اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

کاهش خطر‌پذیری مساکن روستایی اولویت جدی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا خطر‌پذیری مساکن روستایی را کاهش داده و به حداقل برسانیم.

کاهش خطر‌پذیری مساکن روستایی اولویت جدی است

احمد حاج علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در همین راستا و با هدف اطمینان‌بخشی به خانوارهای روستایی مقاوم‌سازی مساکن روستایی و آبادی‌های مختلف در اولویت جدی قرار گرفته به طوری که در دوران دولت نهم و دهم بیش از 60 درصد واحدهای مسکونی روستایی که پیش از این کم‌دوام یا بی‌دوام بوده‌اند مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی به وجود 99 هزار و 740 واحد مسکن روستایی در سطح استان اشاره کرد و یادآور شد: از کل آمار مسکن روستایی در استان حدود 83 هزار واحد بی‌دوام یا کم‌دوام بوده‌اند که در سال‌های اخیر با همت و تلاش‌های انجام شده به سرعت واحدهای کم‌دوام و بی‌دوام به نقطه اطمینان از نظر خطر‌پذیری رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: از سال 85 و با درایت رئیس جمهور و همچنین تامین منابع اعتباری از سوی بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اولویت جدی بوده به طوری که باید اذعان داشت در این باب تسهیلات قرض‌الحسنه یارانه‌دار در نظر گرفته شده است به طوری که این تسهیلات از 5 میلیون تومان آغاز شده و در حال حاضر به حدود 12 میلیون تومان رسیده است.

حاج علیزاده سهمیه سال جاری نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را 11 هزار واحد اعلام کرد و گفت: بیش از 70 درصد انعقاد قرارداد با بانک عامل صورت گرفته و در مجموع پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال با تاکید استاندار اردبیل 100 درصد انعقاد قرارداد را شاهد باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه قرارداد نوسازی و مقاوم‌سازی 50 هزار واحد منعقد شده است، بیان داشت: از این تعداد 40 هزار و 800 واحد به مرحله اتمام کار رسیده و مابقی نیز در فاز دریافت تسهیلات در مراحل مختلف قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل میزان اعتبار هزینه شده در این بخش را در شش سال اخیر حدود 450 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: البته این رقم منهای آورده اولیه اشخاص است.

حاج علیزاده در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با قدردانی از همت و همراهی بانک‌های عامل در توجه ویژه به پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های بنیاد مسکن و نحوه ساخت و سازها به گونه‌ای است که اغلب واحدهای مقاوم‌سازی شده روستایی در برابر وقوع زلزله هشت ریشتری مقاوم بوده و آسیبی به آنها نمی‌رسد.

انتهای پیام/62003/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول