اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز:

راه‌های دسترسی و معابر اصلی روستاهای البرز بهسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: تمام معابر اصلی و راه‌های دسترسی به روستاهای این استان ترمیم و بهسازی می‌شوند.

راه‌های دسترسی و معابر اصلی روستاهای البرز بهسازی می‌شود

آرش بهادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی سال‌های گذشته دولت برنامه‌های متعددی را برای کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها در دستور کاری خود داشته است.

وی تصریح کرد: البرز به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، یکی از استان‌هایی است که با پدیده منفی مهاجرت روبه‌رو است و به همین خاطر تلاش‌های بسیاری برای مقابله با این معضل در این استان صورت گرفته است.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز افزود: برای اینکه بتوانیم مهاجرت از روستاها به شهرها را متوقف و به حالت معکوس درآوریم، باید امکانات لازم را در اختیار روستاییان قرار داده و با ارائه تسهیلاتی آنها را تشویق به زندگی در روستا کرد.

بهادری گفت: اگر نتوانیم با پدیده منفی مهاجرت به درستی مقابله کنیم،‌ دچار آسیب‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متعددی می‌شویم که جبران برخی از آنها غیر ممکن است. در همین راستا استانداری البرز طی سال‌های گذشته ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های زیربنایی و عمرانی به روستاها را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز افزود: یکی از این طرح‌ها ترمیم راه‌های روستایی است تا بتوانیم رابطه اقتصادی روستاها را با شهرها اصلاح کنیم، چراکه اگر این زیرساخت وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم به توسعه کشاورزی و دامداری در روستاها و ارائه این خدمات به شهرها امیدوار باشیم.

بهادری ادامه داد: به همین دلیل طرح ترمیم و بهسازی راه‌های روستایی و معابر اصلی روستاها در اولویت کاری استانداری و دستگاه‌های مرتبط در البرز قرار گرفت.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری راه‌های ارتباطی و معابر و میادین ده‌ها روستا در البرز ترمیم و بهسازی شد و تنها در یک ماه اخیر موفق به اجرای این طرح در 15 روستا شدیم.

* ضرورت اختصاص اعتبارات مالی برای خدمات‌رسانی به روستاها

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز تاکید کرد: برای اجرای این پروژه در 15 روستا اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال هزینه شده است.

بهادری در پایان متذکر شد: برای اجرای کامل این طرح در کل روستاهای استان البرز نیازمند اعتبارات مالی جدید هستیم و امیدواریم با تلاش و تعامل میان دستگاهی، بودجه مورد نیاز تخصیص یابد.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول