اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم خبر داد

هزینه 10 هزار میلیاردی پروژه‌های روستایی

خبرگزاری فارس: سرپرست مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به هزینه 10 هزار میلیاردی پروژه‌های روستایی در دهه فجر امسال گفت: در دولت نهم و دهم بیش از 37 هزار پروژه عمرانی در روستاها اجرا شده است.

هزینه 10 هزار میلیاردی پروژه‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سید عباس پورهاشمی ظهر امروز در جمع مسئولان استان بوشهر در شهرستان دشتی اظهارداشت: از 4623 پروژه روستایی که روز گذشته افتتاح شد سه هزار 560 پروژه آن عمرانی، 512 طرح اشتغالزایی، 212 پروژه با استفاده از منابع زکات با همکاری کمیته امداد، 330 پروژه مربوط به بسیج سازندگی که با کمک دولت اجرا شد.

سرپرست مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: این پروژه‌ها بیش از 10 هزار میلیارد ریال هزینه در برداشته است که 430 میلیارد ریال هم به صورت تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: 699 پروژه مربوط به راهسازی و آسفالت، 343 واحد آبرسانی، 393 پروژه گازرسانی، 281 مدرسه سازی، 179 خانه بهداشت، 109 واحد فضای آموزشی ، 675 طرح هادی، 607 پروژه امور کشاورزی ، 69 پروژه امور فرهنگی  و 209 پروژه هم مربوط به سایر پروژه‌ها است.

پورهاشمی به بحث سفرهای استانی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: سفرهای استانی رئیس جمهور خیر و برکات زیادی برای کشور داشته و ارتباط تنگاتنگی بین مسئولان و وزرا در شهر و هم در روستاها با مردم به وجود آمد.

اجرای کامل 492 مصوبه سفرهای استانی در بخش روستایی

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما پیگیری مصوبات سفراست که در طول سفرهای استانی 783 مصوبه داشته‌ایم که تعداد 492 مصوبه آن به طور کامل انجام شده و 291 پروژه از 45 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دردست اقدام است.

پورهاشمی اضافه کرد: از تعداد 783 مصوبه 21 هزار و 393 پروژه در سطح کشور اجرا شده یا در دست اجراست و اعتباری که برای این پروژه‌ها هزینه شده است 34 هزار میلیارد تومان بوده است که تعدادی از پروژه‌هایی که مانده است امیدواریم با تخصیص اعتبارات تا پایان سال جاری انجام شود که بتوانیم تا اردیبهشت ماه سال آینده تمام مصوبات سفر را عملیاتی کنیم.

وی یادآورشد: پروژه‌های مصوب سفر دولت در بخش روستایی شامل 11 هزار کیلومتر راهسازی و آسفالت راه‌ها، 451 پروژه آبرسانی، دو هزار ایستگاه تلویزیونی، شش هزار و 700 پروژه گازرسانی، 780 خانه بهداشت، 530 فضای آموزشی، 180 سالن ورزشی، 900 پروژه زمین ورزشی و نصب تلفن خانگی در سه  هزار و 500 روستا بوده است.

اجرای بیش از 37 هزار پروژه عمرانی در روستاها

سرپرست مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور خاطرنشان کرد: در طول دولت‌های نهم و دهم بیش از 37 هزار و 528 پروژه عملیاتی شده و در روستای بالای 20 خانوار جشن برقداری هم گرفته‌ایم.

وی یادآور شد: پروژه‌های بهداشت، فضای آموزشی و... پیشرفت‌های فیزیکی خوبی دارند که در سال آینده با حضور رئیس جمهور جشن این پروژه‌ها را هم خواهیم گرفت.

پورهاشمی به آمار مقایسه‌ای اشاره کرد و گفت: طول راه‌های روستایی آسفالت شده قبل انقلاب 200 کیلومتر بوده است که در حال به 999 کیلومتر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تمام راه‌های روستایی ساخته شده قبل از انقلاب 8 هزار و 200 کیلومتر و در زمان انقلاب تاکنون به بیش از 128 هزار کیلومتر افزایش یافته است.

پورهاشمی افزود: قبل از انقلاب روستایی برخوردار از طرح روستایی نداشتیم اما از اول انقلاب تا قبل از دولت‌های نهم و دهم 4 هزار و 890 روستا از طرح‌های مختلف برخوردار شدند و در زمان دولت نهم و دهم این رقم به 12 هزار و 754 روستا که شش برابر دولت‌های گذشته است، رسیده است.

وی افزود: دفاتر پیشخوان دولت قبل از انقلاب در روستاها نداشتیم ولی در طول انقلاب تا اول دولت نهم 963 مورد بوده است و در زمان دولت‌های نهم و دهم به هزار و 277 دفتر پیشخوان دولت افزایش یافته است.

بیش از یک میلیون خانوار بیمه روستایی شدند

پورهاشمی به پزشکانی که در روستاها مستقر هستند اشاره کرد و یادآور شد: قبل از انقلاب هزار و 382 مورد بوده است که خیلی از آن‌ها، پزشکان هندی، پاکستانی و ... بودند ولی در دولت نهم و دهم به پنج هزار و 350 پزشک مقیم در روستاها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در طول انقلاب تا سال 85 تعداد 14 هزار روستا دارای دهیاری شدند و در دولت‌های نهم و دهم به 26 هزار دهیاری افزایش یافته است.

سرپرست مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به بیمه اجتماعی روستایی در روستاهای کشور خاطرنشان کرد: این آمار قبل از انقلاب صفر بود و از زمان پیروزی انقلاب تا قبل از دولت نهم به 173 هزار بیمه شده رسید و در دولت‌های نهم و دهم بیش از یک میلیون خانوار روستایی بیمه روستایی شدند.

انتهای پیام/66001/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول