اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مصوبه شورای زکات

20 روستای شیراز دارای خانه عالم می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: با مصوبه شورای زکات شیراز 20 روستا در بخش‌های این شهرستان دارای خانه عالم می‌شوند.

20 روستای شیراز دارای خانه عالم می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز جواد زرین کلاه ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای زکات این شهرستان که در فرمانداری شیراز برگزار شد، با بیان اهمیت حضور مبلغان روحانی در روستاها و ترویج فرهنگ پرداخت زکات از سوی کشاورزان و دامداران، اظهار داشت: یکی از مشکلات حضور مبلغان روحانی در روستاها کمبود خانه عالم است که با مصوبه شورای زکات 20 روستا در بخش‌های شهرستان شیراز صاحب خانه عالم می‌شوند.

وی با تاکید بر انجام تحقیقات پژوهشی به منظور آگاه‌سازی و اهمیت پرداخت زکات، تصریح کرد: اقدامات پژوهشی در مورد نحوه جمع‌آوری و مصرف زکات در رشته‌های مختلف دانشگاهی بسیار لازم و ضروری است، که در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک از کشاورزان برتر در پرداخت زکات تجلیل می‌شود،خاطرنشان کرد: در نیمه دوم فروردین ماه 92 همایش زکات با حضور ائمه جمعه این شهرستان و کشاورزان شیراز برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای زکات شهرستان شیراز با بیان اهمیت نقش رسانه ملی و دیگر رسانه‌های جمعی در نهادینه‌سازی فرهنگ پرداخت زکات با بیان افزایش 38 برابری پرداخت زکات از سوی کشاورزان در سال 91 نسبت به سال گذشته، بیان داشت: دریافت زکات در سال جاری افزایش 38 برابری نسبت به سال 90 داشته که دریافتی زکات در سال 90 شهرستان شیراز 13 میلیون تومان بوده و این رقم به بیش از 500 میلیون تومان در سال جاری رسیده و از این رقم 150 میلیون تومان نقدی و بیش از 350 میلیون تومان به صورت غیرنقدی از سوی کشاورزان خداجو و مؤمن پرداخت شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز اضافه کرد: بنابر اعلام دستگاه‌های ذیربط  از 129 روستای موجود در شهرستان شیراز 100 روستا مشمول پرداخت زکات می‌شوند که رقم اعلام شده دریافتی تنها از 30 روستا است.

حجت الاسلام محمد مرادی امام جمعه موقت شیراز و رئیس شورای زکات این شهرستان در ادامه با بیان اینکه زکات از شئونات حکومت اسلامی است، افزود: زکات‌های دریافتی در هر منطقه بنابر فتوای برخی مراجع عالی قدر در همان منطقه هزینه می شود و همین امر باعث انگیزه مضاعف و تشویق پرداخت کنندگان زکات شده و زکات در دیگر ادیان نیز با توجه به اهمیت آن پرداخته شده است، اما در دین مبین اسلام یکی از ضروریات دین محسوب می‌شود.

رئیس شورای زکات شهرستان شیراز در ادامه سخنان خود خواستار ترویج بیشتر فرهنگ زکات توسط رسانه ملی و دیگر رسانه‌های فعال در استان فارس در مقوله زکات شد.

انتهای پیام/2448/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول