اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

جا‌به‌جایی روستای «کشکک» شهرستان رامیان منتفی است + تصاویر

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به مطالعات انجام گرفته توسط مشاور، طرح جابه‎جایی روستای «کشکک» شهرستان رامیان به دلیل رانش منتفی است.

جا‌به‌جایی روستای «کشکک» شهرستان رامیان منتفی است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان در محل سالن اجتماعات استانداری اظهار داشت: براساس این مطالعه میدانی، کاهش خطرپذیری و تثبیت این روستا نیازمند اقدامات پیشگیرانه و ایمن‎سازی است.

وی ادامه داد: زهکشی سطحی، استفاده از شمع‎های بتونی در جا برای تثبیت دامنه‎های رانشی و پل ورودی روستا و احداث دیوار حایل طره‎ای از اقداماتی است که می‎تواند این روستا را در برابر رانش ایمن سازد.

 

 

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان همچنین با اشاره به برنامه‎های استقبال ایمن از بهار در استان خاطرنشان کرد:‌ همه دستگاه‎ها برای هفته‎های پایانی سال آماده باشند و کشیک‎های خود را به این اداره‌کل اعلام کنند.

همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان نیز در این جلسه گفت: روستای کشکک دوبار در سال 1390 دچار رانش شد که اماکن مسکونی 20 خانوار آن دچار آسیب شد و 25 خانوار دیگر نیز در معرض خطر قرار گرفتند.

محمدتقی زمانی‎نژاد عنوان کرد: بخش‎هایی از این روستا در سال گذشته به دلیل بارش فراوان و نفوذپذیری خاک دچار رانش شد و نقاطی از روستا نیز در معرض خطر برخورد با سقوط سنگ قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع برای بررسی و تعیین بهترین راهکار برای این بخش از استان، مقرر شد، گروه مطالعاتی نظر خود را در مورد جابه‎جایی یا تثبیت این روستا اعلام کند. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان اذعان داشت: گروه مطالعاتی با تأکید بر تثبیت روستاییان در منطقه، نظرات کارشناسی خود را به این اداره‌کل اعلام کرده‎اند که در کارگروه تخصصی زلزله این گزارش ارائه خواهند شد.

زمانی‎نژاد بیان داشت: سوابق گذشته نشان می‎دهد که این روستا علاوه بر سال گذشته در حدود 10 سال پیش نیز دچار رانش مقطعی شد.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع و مطالعه‎ای که انجام گرفت مقرر شد، تسهیلاتی در اختیار تمامی 45 خانوار این روستا قرار گیرد تا نسبت به بهسازی و مقاوم‎سازی اماکن مسکونی خود اقدام کنند.

روستای «کشکک» دارای 848 نفر جمعیت است که در دهستان «قلعه‎میران» از توابع بخش مرکزی رامیان واقع شده است.

انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول