اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت راه خبر داد

وجود 99 هزار کیلومتر راه روستایی/ برخورداری 85 درصد روستائیان از راه آسفالته

خبرگزاری فارس: معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از 99 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در سطح کشور وجود دارد و حدود 85 درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته برخوردارند.

وجود 99 هزار کیلومتر راه روستایی/ برخورداری 85 درصد روستائیان از راه آسفالته

سید حسین میرشفیع امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دشتی گفت: خوشبختانه در سالگرد انقلاب اسلامی پروژه‌های زیادی در روستا افتتاح شد که بخشی از این پروژه‌های افتتاحی مربوط به وزارت راه و شهرسازی و درحوزه راه‌های روستایی است.

معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی افزود: حدود هزار و 600 کیلومتر راه آسفالته جدید، 530 کیلومتر راه جدید روستایی خواهیم داشت و چندین پل بزرگ در راه‌های روستاهای کشور است که به صورت همزمان توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

وی مبلغ اعتبارات اختصاص‌یافته به پروژه‌های راه روستایی در کشور را 250 میلیارد تومان عنوان کرد.

میرشفیع خاطرنشان کرد: حجم کارهایی که از ابتدای انقلاب توسط جهادسازندگی شروع شد و توسط وزارت راه و شهرسازی ادامه پیدا کرد بسیار بالا بوده و در حال حاضر بیش از 99 هزارکیلومتر راه روستایی آسفالته در سطح کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود 85 درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته برخوردارند و امیدواریم بر اساس برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده طی دو سال آینده بتوانیم بیشترین جمعیت عمده روستایی را از راه آسفالته برخوردار کنیم.

میرشفیع در پاسخ به اینکه در بخش راه‌های روستایی چه برنامه‌ای داریم یادآورشد: تکمیل آسفالت روستاهای بالای 50 خانوار کشور یکی از برنامه‌های ما در سال آینده است که با اختصاص اعتبار مناسب بتوانیم بخش عمده آن را به اتمام برسانیم.

انتهای پیام/66001/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول