اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری فارس همچنان ادامه دارد

جولان دستفروشان در اطراف کانون فرهنگی آبادان

خبرگزاری فارس: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص جلوگیری از جولان دستفروشان در اطراف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو این شهرستان، این بار دکه مجوزدار مشغول فعالیت جنب کانون، جمع‌آوری شده است.

جولان دستفروشان در اطراف کانون فرهنگی آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تأسیس شده است؛ این نهاد هم‌اکنون زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌‌کند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از 500 کتابخانه و مرکز فرهنگی ثابت، سیار شهری، سیار روستائی و پستی در سراسر ایران و ارائه فعالیت‌های فرهنگی، هنری با مخاطبان کودک و نوجوان خود ارتباط برقرار می‌کند.

آثار فرهنگی، ادبی و هنری تولید شده در این نهاد مخاطبان گسترده‌ای را در سراسر کشور تحت پوشش خود قرار می‌دهد. انتشار کتاب، تولید فیلم‌های کوتاه، بلند، زنده، مستند و پویانمایی، تولید 10‌ها عنوان نوار موسیقی، نمایش عروسکی، سرگرمی‌های سازنده، اسباب‌بازی و نرم‌افزارهای آموزشی رایانه‌ای از فعالیت‌های این مرکز است.

*دست‌ دستفروشان در دست کانون

با وجود اینکه برای دومین بار است در خصوص معضل تجمع دستفروشان رو‌ به‌رو و جنب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو شهرستان آبادان مطلبی می‌نویسم اما همچنان این معضل بر قوت خود پابرجا بوده و جولان دستفروشان ادامه دارد. 

انتهای خیابان یک احمدآباد بین مسجد امام خمینی و ایستگاه‌های اتوبوس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو مستقر است که به ارائه خدمات فرهنگی و پرورشی به سنین مختلف کودک و نوجوان می‌پردازد.

این کانون که دمادم بوی ناب فرهنگ و ادب را می‌دهد با مشکلاتی در محیط اطراف روبه‌رو بوده که با عبوری حتی رهگذر از این محل می‌توان به آسانی آنها را مشاهده کرد.

*بساطشان همیشه پهن است

وجود دستفروشانی که در این حوالی بساطی پهن کرده و اجناس ریز و درشتی را به فروش می‌رسانند که کاملاً مشخص است، دست دوم هستند.

اجناسی که از هر رهگذری مبدأ آن را جویا شوید، می‌دانند از کجا و به چه نحوی تهیه و در حال فروش است!

با وجود اینکه برای اولین و آخرین باری نیست که در این شهرستان چنین بساطی‌هایی دیده می‌شود اما باید در راستای حذف اینگونه موارد راهکاری جدی اتخاذ و اجرایی شود.

گفت‌وگو با یکی از نوجوانانی که عضو مرکز کانون پرورش فکری است گفت‌وگوی مختصری انجام داده که به اختصار می‌خوانیم.

*آلودگی صوتی‌ کلافه‌مان کرده است

زهرا اظهار می‌کند: با وجود اینکه برای تردد به کانون و برعکس به خانه‌مان سرویس اختیار کرده‌ام اما باز با مشکلاتی در رفت و آمد مواجه می‌شوم.

وی افزود: اصلاً محیط اینجا خیلی شلوغ و پر سر و صدا است و وجود دستفروشان بر آلودگی صوتی منطقه بیش از پیش می‌افزاید.

مادر زهرا نیز می‌گوید: به خدا جرات اینکه دخترم را به تنهایی به کانون بفرستم، ندارم و برای او سرویس گرفته تا در رفت و آمد به مشکلی برنخورد.

*همه نوع جنس برای فروش دارند

مهین 39 ساله خاطرنشان می‌کند: وجود دستفروشانی که به فروش اجناس غیرمجاز و بدون مجوز مشغولند در محیط فرهنگی و آموزشی مناسب و در خور شأن نیست.

وی اضافه کرد: مسئولان باید با چشم و دیدی بازتر نظاره‌گر این مسائل باشند و در راستای رفع اینگونه موارد اقدامی جدی کنند.

*کودکان و نوجوانان از محیط کانون ناراضی‌اند

در این راستا گفت‌وگویی با مسئول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آبادان که گلایه‌مند از این امر است، انجام داده که به اختصار می‌خوانید...

دریا زیرک قشقایی در این خصوص اظهار کرد: محیط اطراف این کانون فرهنگی بسیار نامطلوب جلوه کرده و دستفروشان به فضای این منطقه نازیبایی مضاعفی وارد کرده‌اند.

وی افزود: مسئولان به ویژه شهرداری باید در این خصوص تعامل و همکاری مطلوبی برقرار کرده و نسبت به جمع‌آوری دستفروشان این محدوده همت کنند.

مسئول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آبادان اضافه کرد: کودکان و نوجوانانی که به این مرکز رفت و آمد دارند از این محیط ناراضی بوده و گلایه‌مندند.

وی بیان کرد: خانواده‌های آنها نیز در این زمینه بارها به کانون معترض بوده و خواستار رفع این مشکل توسط ما شدند.

*دکه‌دار مجوزدار جمع‌آوری شد!

زیرک قشقایی گفت: وجود دستفروشان و خریداران این اجناس در این محل وجهه نامناسبی را ایجاد کرده و اصلاً این مسئله در خور شأن شهرستان آبادان نیست.

وی همچنین عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های مکرر کانون نسبت به جمع‌آوری دستفروشان اطراف این مرکز، دکه‌ای که با مجوز در این حوالی مشغول به کار بود جمع‌آوری اما همچنان دستفروشان در اینجا به فروش اجناس ریز و درشت ... مشغول هستند.

*جمع‌آوری دستفروشان بر عهده شهرداری است

احمد چنداز در این باره اظهار کرد: جمع‌آوری دستفروشان و دوره‌گردان شهری بر عهده اجرائیات شهرداری بوده که متأسفانه در این باره کوتاهی می‌شود.

وی افزود: در این مکان نیز حضور دستفروشان و البته مشتریان خرید اجناس آنها باید توسط شهرداری مورد بازبینی و اقدام شود.

البته که در این خصوص انگشت اتهام را به سوی این و آن دراز کردن گره‌ای از گره‌های کور نمی‌گشاید اما می‌توان با اندکی توجه، مسائل فرهنگی شهر را زیر ذره‌بین قرار داده و آنها را بیش از پیش تقویت کرد.

=========

مریم خبازی

=========

انتهای پیام/72001/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول