اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش:

کانون‌های فرهنگی مساجد آبپخش تجهیز شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از تجهیز کانون‌های فرهنگی مساجد این شهر خبر داد.

کانون‌های فرهنگی مساجد آبپخش تجهیز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمدرضا دهقانی پیش از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ساختمان مسجد‌الاقصی آبپخش اظهار داشت: فرهنگ متعالی مردم ایران ریشه در اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی دارد و توسعه فضاها و فعالیت‌های مساجد برای بهبود سطح فرهنگ جامعه بسیار موثر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد: مساجد مرکز تجمع جوانان محلات مختلف شهر هستند و با بسط فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد می‌توان زمینه را برای توسعه همه‌جانبه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری مهیا کرد.

دهقانی اضافه کرد: در نظام اعتقادی، اجتماعی و سیاسی اسلام، مسجد از جایگاه والایی برخوردارست و همواره مرکزی برای جنبش و ایجاد حرکت و پویایی بوده است.

وی اضافه کرد: مسجد از صدر اسلام تاکنون محل تجمع مسلمانان برای وحدت و یکدلی و پایگاه خیزش و خروش اسلامی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در نظام و انقلاب اسلامی مسجد از اهمیت والایی برخوردار است، اذعان داشت: حضرت امام خمینی (ره) از مساجد به‌ عنوان سنگر یاد کرده‌اند و این مطلب نشان‌دهنده اهمیت و نقش مساجد در مبارزه‌های سیاسی، فکری و حتی نظامی است.

*90 درصد اعزام به جبهه از مساجد انجام شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش اضافه کرد: در مواقع حساس انقلاب اسلامی، مساجد در پشتیبانی از اسلام و انقلاب نقش موثری داشته‌اند تا جایی که بیش از 90 درصد اعزام نیروها به جبهه در دوران مقدس از مساجد بوده است.

دهقانی گفت: در سال‌های اخیر در کشور‌های آزادی‌خواه منطقه شاهد قیام علیه حکام مستکبر و دست‌نشانده با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران بوده‌ایم و در تمامی این خیزش‌ها و بیداری‌های اسلامی مساجد از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی به تلاش‌های دشمنان برای مقابله با تفکرات اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که دشمنان با ابزار فرهنگی و جنگ نرم برای تهی کردن افکار و اعتقادات جوانان ما تلاش می‌کنند، وظیفه داریم با برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی با اهداف شوم دشمنان مقابله کنیم.

دهقانی گفت: آشنایی جوانان با فرهنگ ناب و غنی ایرانی و اسلامی یکی از موثرترین راه‌ها برای مقابله با نفوذ فرهنگ بیگانگان در افکار جوانان ماست.

وی از تجهیز کانون‌های فرهنگی مساجد خبر داد و اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد مکان‌هایی ارزشمند برای فعالیت مثبت و سازنده جوانان هستند و تجهیز نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این کانون‌ها در دستور کار قرار دارد.

دهقانی اذعان داشت: امروز دشمنان برای کمرنگ کردن معنویت و اخلاق اسلامی در سطح جامعه تلاش می‌کنند و بیشترین برنامه‌ریزی را بر روی قشر جوان انجام داده‌اند که با فعال کردن جوانان در برنامه‌های فرهنگی و هنری توطئه آنان خنثی می‌شود.

انتهای پیام/2451/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول