اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت

افتتاح ساختمان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان مرکزی

خبرگزاری فارس: ساختمان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان مرکزی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان صبح امروز با حضور حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

افتتاح ساختمان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در این مراسم با اشاره به اینکه در حال حاضر 15 هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور فعال هستند، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری خط مقدم مبارزه با جنگ نرم علیه دشمن به شمار می‌آیند که احیا و تقویت عملکرد مساجد در زمینه فضای مجازی در شرایط حساسی که دشمنان نظام اسلامی با تهاجم گسترده فرهنگی وارد کرده‌اند از اهمیت به سزایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دارند و تا به حال نیز توفیقات بسیاری در این رابطه حاصل شده است، اظهار داشت: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‌های متولی است که در برنامه پنجم توسعه برای یک سوم مساجد کشور کانون‌‌های فرهنگی و هنری ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در سال 85، دو هزار و 400 کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعالیت داشتند، افزود: 68 هزار مسجد در سطح کشور فعال هستند و با توجه با اینکه رونق و شکوفایی مساجد در ایجاد و تداوم فرهنگ دینی بسیار مؤثر است، تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید افزایش یابد.

سلیمانی نیاز کشور به مسجد را 72 هزار باب اعلام کرد و ادامه داد: برای رسیدن به حد مطلوب در تعداد مساجد و ایجاد کانون‌های فرهنگی باید تلاش بسیاری انجام شود، چرا که مساجد مراکز جذب جوانان و نوجوانان و سنگرهای انقلاب در مقابله با تهدیدهای نرم دشمنان و قدرتمند‌ترین شبکه اجتماعی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: امروز دشمن برای ضربه زدن به قشر جوان راه و شیوه خود را عوض کرده و از جنگ سخت که شکست سنگینی را متحمل شده، جنگ نرم را آغاز کرده است که در مقابله با این توطئه دشمن جایگاه کانون‌های فرهنگی مساجد بسیار با اهمیت است.

مصطفی مشایخی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند با رصد فضای مجازی و آگاهی بخشی به مردم به خصوص جوانان در مورد خطرات و راه‌های نفوذ دشمن در جنگ نرم، در مقابل دشمنان صف‌آرایی کرده و شکست دیگری را در کارنامه استکبار جهانی و صهیونیست جنایتکار به ثبت رسانند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز گفت: این ساختمان که کلنگ آن در سال 90 به زمین زده شد با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان از محل اعتبارات دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان مرکزی احداث شده است.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری با بیان اینکه این ساختمان شامل خوابگاه 30 نفره، سوئیت اساتید، نمازخانه و... است، اظهار داشت: این ساختمان با استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته در راستای ارائه خدمات بهینه برای قشر فرهیخته استان مرکزی ساخته شده است.

وی افزود: در حال حاضر، 378 کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/87012/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول