اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل:

30 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد هستند

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت:‌ در حال حاضر 30 هزار نفر در سطح استان اردبیل عضو کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد هستند.

30 هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا عصر امروز در جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 337 کانون فرهنگی، هنری در سطح استان فعال شده که با برجستگی‌های برنامه‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی و ارشادی سعی می‌کنند اهداف مورد نظر را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: در کانون‌های فرهنگی، هنری برنامه‌های متنوعی با موضوعات متناسب با ذائقه جوانان عملیاتی و اجرایی می‌شود که به نظر می‌رسد توسعه و تقویت این کانون‌ها نیازمند همت و پشتکار مسئولان امر و همچنین همراهی خیرین و دلسوزان هر منطقه دارد.

سقا از کانون‌های فرهنگی، هنری به عنوان ارزشمندترین قطب مبارزه با مفاسد اجتماعی، اخلاقی و مقابله با تهدیدات نرم دشمنان اعلام کرد و افزود: چنین سنگرهایی سبب شده است تا دشمن در 34 سال گذشته در رسیدن به اهداف خود زمین‌گیر شده و امروز بالنده‌تر از هر زمان دیگر شاهد استقبال و شور و شوق جوانان برای حضور در این مجموعه‌ها هستیم.

مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری استان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در گرامیداشت دهه فجر و با محوریت مساجد بیش از صدها برنامه متنوع با غنای ارزشی، اسلامی و دینی برگزار می‌شود که از جمله آنها می‌توان شکل‌گیری حلقه‌های صالحین با محوریت موضوعات دهه پیروزی انقلاب، محفل انس با قرآن، تبیین مسایل ارزشی و همفکری و همدلی در مکان مقدس مسجد است.

وی اضافه کرد: اگر اعتقاد داریم که انقلاب اسلامی با محوریت مساجد و تلاش افراد دلسوز به ثمر نشسته و ارکان آن تثبیت شده است، انتظار می‌رود همین روند در دهه چهارم انقلاب نیز با تکیه بر سرمایه‌ها و تجارب 34 سال گذشته صورت بگیرد.

مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد:‌ علاوه بر اینکه مساجد در مناسبت پیش رو اقدام به آذین‌بندی فضاهای عمومی مساجد می‌کنند؛ مسابقات مختلف تبلیغی، ترویجی، آشنایی نسل جوان با احکام نورانی اسلام، اندیشه‌های امام راحل و علل و عوامل قیام سال‌های 57 و حوادث بعد از آن نیز مورد ارزیابی و بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

سقا به رتبه برتر کانون فرهنگی، هنری آدینه مشگین‌شهر از لحاظ برنامه‌ریزی و تنوع خدمت‌رسانی در بین کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر نیز در جلسه مشابه از تجهیز امامزاده‌ها و مساجد و آماده کردن آنها برای برگزاری برنامه‌های معنوی دهه فجر تاکید کرد و یادآور شد:‌ هم‌اکنون بیش از 273 باب مسجد و 24 امامزاده در این شهرستان وجود دارد.

سید حمید عباداللهی گفت: ‌باید از این ظرفیت در معرفی و تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در سالگرد ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی استفاده شود.

وی وظیفه اصلی هیئت امنای مساجد و خادمان امامزاده‌ها را مدیریت معنوی جامعه دانست و افزود:‌ هیئت امنا باید با استفاده از علما و روحانیان در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مساجد و امامزاده‌ها اعتقادات دینی مردم به ویژه جوانان را بیمه کنند.

عباداللهی تصریح کرد: مسجد پایگاه اصلی مردم و حکومت است و باید از دولتی کردن این مکان‌های مقصد پرهیز شود.

انتهای پیام/62001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول