اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس اجتماعی بویراحمد مطرح کرد

ضرورت تشکیل کارگروه ویژه زنان دست‌فروش در یاسوج

خبرگزاری فارس: رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد برای مقابله با برخی معضلات اجتماعی، به ضرورت تشکیل کارگروه ویژه زنان مشاغل دست‌فروش در یاسوج تأکید کرد.

ضرورت تشکیل کارگروه ویژه زنان دست‌فروش در یاسوج

احمد غریب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به میزان آسیب‌پذیری اجتماعی در سطح شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: آسیب هیچ‌گاه در جامعه‌ای به صفر نمی‌رسد و اورژانس اجتماعی تنها می‌تواند در صورت ارائه گزارشات واصله اقدامات لازم به منظور پیشگیری و جلوگیری از برخی این معضلات را داشته باشد.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد نقش و حضور یک تنه اورژانس اجتماعی در کاهش آسیب‌ها را ناچیز و به نوعی بی‌اثر عنوان کرد و گفت: آسیب‌های اجتماعی به راحتی قابل کاهش و ریشه کنی نبوده از این رو می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی در کاهش این معضل به میدان عمل آیند و اقدامات لازم را اعمال کنند.

وی در ادامه به امرار معاش برخی زنان از راه مشاغل دست فروشی‌ اشاره کرد و ابراز داشت: در صورتی که دستورالعمل‌های اجرایی سازمان اجازه وارد شدن و رسیدگی به امور این افراد را دهد، این مرکز آمادگی همکاری با جامعه هدف را دارد و حمایت‌ها و خدمات در حد توان را ارائه می‌دهد.

غریب متذکر شد: دستگاه‌های حمایتی باید این افراد را شناسایی و خدمات مورد نیاز و در حد توان در اختیار آن‌ها قرار دهند تا از میزان مشکلات و معضلات موجود در سطح جامعه کاسته شود.

این مسئول اذعان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی به منظور بازتوانی و توانمندسازی خانواده‌های ایرانی اقدامات لازم را اعمال کنند چرا که رها شدن زنان و کار کردن آن‌ها در چنین شرایطی با فرهنگ اصیل ایرانی همخوانی ندارد.

رئیس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: به منظور ساماندهی و توجه بیشتر به این قشر از جامعه ضرورت تشکیل کارگروه ویژه این افراد بیش از پیش احساس می‌شود که توجه به این امر نیازمند همت و همراهی مسئولان ارشد استانی و متولیان امر است.

غریب یادآور شد: متولیان ساماندهی امور بانوان و به خصوص زنان شاغل دست‌فروش باید دغدغه چنین کار و برنامه‌ای را داشته باشند و دیگر دستگاه‌های اجرایی و متولی را وارد عرصه کنند تا از میزان مشکلات افراد کاسته شود و هم ‌این‌که شهری عاری از معضلات اجتماعی داشته باشیم.

وی از میزان آمادگی اورژانس اجتماعی در صورت تشکیل کارگروه ویژه این افراد خبر داد و گفت: در صورتی که وظیفه‌ای در این کارگروه به این نهاد محول شود، آمادگی کامل برای رفع مشکلات جامعه هدف را دارد.

انتهای پیام/82011/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول