اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر گلستانی:

جشنواره شعر فجر نباید موضوعی باشد

خبرگزاری فارس: یکی از شعرای پیشکسوت گلستان با اشاره به برگزاری جشنواره شعر فجر در کشور و مراسم شعرخوانی منطقه‎ای در هفت استان گفت: این جشنواره نباید موضوعی برگزار شود.

جشنواره شعر فجر نباید موضوعی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پرویز کریمی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این جشنواره فرصت مناسبی برای رشد و تعالی شعر اصیل ایرانی و شناسایی استعدادهاست.

وی آزاد بودن موضوعات را شرط موفقیت این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: تعیین چارچوب برای شعرا یعنی ایجاد محدودیت برای آنها که این امر موجب نارضایتی می‎شود. 

کریمی با اشاره به نقش دولت در ماندگاری شعر اصیل و انتقال آن به نسل بعدی خاطرنشان کرد: شعر اصیل برای ماندگاری و تداوم، نیازمند حمایت‎های دولت است.

وی با اشاره به نقش شعر در پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: شعر قبل از انقلاب یکی از عوامل اصلی در بیداری مردم و برانگیختن حساسیت آنها نسبت به وضعیت جامعه بود.

کریمی عنوان کرد: شعر قبل از انقلاب سرشار از مضامین اجتماعی و سیاسی و ایجاد انگیزه در مردم برای سرنگونی رژیم گذشته و پیروزی انقلاب اسلامی بود.

به گفته وی، شعر قبل از انقلاب چراغ راه مردم برای نجات از وضعیت آن زمان بود.

با شروع جنگ تحمیلی شعر جبهه‎ای در کشور جایگاه ویژه‎ای پیدا کرد

این شاعر گلستانی با اشاره به تأثیرگذاری شعر در تداوم ارزش‎های اسلامی گفت: با شروع جنگ تحمیلی، شعر جبهه‎ای در کشور جایگاه ویژه‎ای پیدا کرد.

کریمی افزود: آن زمان شعرا بدون ریا در خدمت آرمان‎های اسلامی بوده و اوضاع و احوال جامعه را با زبان لطیف شعر بیان کردند.

وی با بیان اینکه شعر قبل از انقلاب دوران طلایی خود را سپری کرد، بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل تحمیل جنگ و مشکلات اوایل انقلاب، شعر دچار افول شد.

به گفته کریمی، در این مدت شعرا نشست‎های خود را به صورت محفلی و محدود در خانه‎های یکدیگر برگزار می‎کردند.

انتقاد از فقدان تفاهم بین شعرا و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

وی از فقدان تفاهم بین شعرا و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان انتقاد کرد و اذعان داشت: این فقدان تفاهم به دلیل تعطیلی انجمن ادبی شعرای گرگان بود.

این شاعر پیشکسوت گرگانی تصریح کرد: اکنون با ایجاد تفاهم بین طرفین، انجمن ادبی گرگان از سه هفته قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.

کریمی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم فعالیت این انجمن، خواستار حضور شعرای گرگان در این انجمن شد.

لازم به ذکر است، هفتمین جشنواره بین‎المللی شعر فجر شانزدهم بهمن‌ماه 1391 آغاز به کار کرد.

در مدت زمان برگزاری این جشنواره، مراسم شعرخوانی منطقه‎ای نیز در هفت استان کشور برگزار می‎شود که گلستان به عنوان نخستین استان برگزارکننده این مراسم، بیست و سوم ماه جاری میزبان شعرای مازندران، گیلان و سمنان است.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول