اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خبر داد

برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: جشنواره منطقه‌ای شعر فجر با حضور استان‌های قم و البرز برای نخستین بار در استان قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در قزوین

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، اظهار داشت: بخشی از جشنواره شعر فجر در استان قزوین ساماندهی می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده این جشنواره در این استان نیز گسترش یابد و هم تعمیق شود.

وی افزود: علی‌رغم تنگناهایی که در سال جاری از لحاظ اعتباری برای همه دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین وجود داشت، به لطف خداوند متعال توانستیم برنامه‌های عمده و مهم این اداره کل را به خوبی به انجام برسانیم.

این مسئول بیان کرد: از جمله برنامه‌هایی که با موفقیت در سال جاری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان انجام شد، برگزاری دومین دو سالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران بود که در واقع یک حرکت ملی و تا حدی بین‌المللی به شمار می‌رود که با حضور مقام عالی وزارت و مقامات بلند پایه استانی و کشوری برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: همچنین موفق به برگزاری نمایشگاه‌های متعددی از جمله نمایشگاه بزرگ کتاب، نمایشگاه قرآن، جشنواره‌های مختلف از جمله تئاتر، موسیقی و غیره در سال جاری شدیم.

شفیعی‌ها ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین موفقیت‌هایی که در سال جاری به دست آوردیم، راه‌یابی یک گروه نمایشی تئاتر به جشنواره تئاتر فجر کشوری بود که جا دارد از کارگردان و اعضای این گروه تئاتر که این موفقیت در واقع حاصل فعالیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌ روزی این افراد است، تشکر کنم.

وی ادامه داد: راه‌یابی یکی از گروهای موسیقی استان قزوین به جشنواره کشوری فجر موسیقی که در هفته جاری برگزار می‌شود از دیگر موفقیت‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری فیلم فجر در سال جاری عنوان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته از 14 بهمن ماه سال جاری جشنواره سراسری فیلم فجر در سینما مهتاب این استان برگزار شده است که این یکی از کارهای خوب و ارزشمندی است که خداوند توفیق داده برای دومین سال پیاپی در استان قزوین انجام ‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: اینکه ما بتوانیم هم زمان با استان تهران بخشی از فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را در این استان به اکران در آوریم و در واقع محصول یک سال تلاش بی‌وقفه جامعه سینمایی را در ظرف 10 روز به نمایش گذاشته و مورد داوری قرا دهیم، بسیار حائز اهمیت است.

شفیعی‌ها ادامه داد: همچنین با اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر فضایی برای مردم استان قزوین فراهم می‌شود که هم از امتیازات و فرصت‌هایی که در استان تهران فراهم است، برخوردار شوند و هم کمک شایانی در تغییر دیدگاه مردم نسبت به سینما و افزایش سواد سینمایی مردم این استان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از دیگر مزیت‌های این کار فراهم کردن محیطی برای نقد و بررسی منطقی فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر و ایجاد بستری برای تعاملات و گفت‌و‌گو میان مردم و نخبگان استان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان از برگزاری جشنواره عکس در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: البته جا برای فعالیت‌های بیشتر وجود دارد و امیدواریم با عنایت خداوند و تقویتی که در سال آینده خواهد شد برنامه‌های جدیدتری توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین انجام شود.

انتهای پیام/77001/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول