اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در خارک

هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: امروز با حضور وزیر ارشاد و شماری از مسئولان فرهنگی و ادبی کشور و مدیران ارشد استان بوشهر، هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در جزیره خارک استان بوشهر افتتاح می‌شود.

هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه این جشنواره اندیشیده شده و آماده برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در کشور هستیم.

یونس محمدی افزود: اهمیت و جایگاه جزیره خارک در طول دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و این جشنواره فرصتی خوب برای نشان دادن جایگاه تاریخی و حماسی جزیره خارک خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این جزیره مقاوم که به تعداد روزهای جنگ تحمیلی یعنی 2800 بار بمباران شد اما نه تنها مردم آن بلکه پرسنل سخت‌کوش صنعت نفت خارک، آن را رها نکردند و امسال به عنوان میزبان جشنواره بین‌المللی شعر فجر انتخاب شده است.

محمدی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره ادامه داد: جشنواره بین‌المللی شعر فجر هر ساله در ایام دهه فجر برگزار می‌شود و این رویداد تاثیر شایان توجهی در ارتقای فرهنگ عمومی داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به روند انتخاب خارک به عنوان میزبان هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، گفت: از طرف دیگر خارک یکی از جزایر کهن کشور و دارای سابقه‌ای چند صد ساله است و مزار شهدای گمنام ما هم در سواحل این جزیره در خلیج فارس است. با توجه به فرهنگ دیرینه‌ای که در جزیره خارک ریشه داشته، تقاضای ما از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که جشنواره شعر فجر را در جزیره خارک برگزار کنند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به ظرفیت فرهنگی بوشهر از جهت دارا بودن شعرای برجسته‌ای که در طول تاریخ به این مرز و بوم خدمت کرده‌اند، مسئولان این استان و نیز جزیره خارک نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند تا بهترین دوره جشنواره بین‌المللی شهر فجر، امسال و در این منطقه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد صادرات نفت کشور از طریق جزیره خارک صورت می‌گیرد، اذعان داشت: در آب‌های نیلگون خلیج فارس کشتی‌های بسیار بزرگی در حال جابجایی نفت هستند.

محمدی افزود: این تقاضا با پیگیری دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، مورد موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و مقرر شد این جشنواره در روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه در جزیره خارک با حضور حسینی، برخی معاونان وزارت ارشاد و حدود 50 نفر از شاعران صاحب‌نام و اصحاب رسانه آغاز به کار کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر متذکر شد: با توجه به اهمیت برگزاری این جشنواره، به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگارانی از تهران به خارک سفر می‌کنند ضمن اینکه از مرکز استان بوشهر نیز شماری از خبرنگاران و عکاسان برای پوشش رسانه‌ای این رویداد مهم به خارک سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/66006/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول