اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفتمین جشنواره شعر فجر در قزوین برگزار شد

خبرگزاری فارس: هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در قزوین با حضور شاعران و مسئولان ارشد استانی برگزار شد.

هفتمین جشنواره شعر فجر در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور مسئولان ارشد استانی و شاعران منتخب از استان‌های قم، البرز و قزوین در سالن همایش استانداری قزوین برگزار شد.

در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر مسئولان ارشد استانی از جمله مدیرکل و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، معاون امنیتی و سیاسی استانداری قزوین و حجت ‌الاسلام محمد باریک‌بین امام جمعه موقت قزوین حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام خود را به هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ارسال کرده بود که توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم قرائت شد.

سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر اظهار داشت: شعر و شاعری هنر اصیل ایرانیان است که آحاد جامعه با آشنایی آن می‌توانند با عرفان و اخلاق معنوی انس یابند.

وی با اشاره به اینکه ایران مهد ذوق و سرزمین حکمت و معرفت شعر و شاعری است، عنوان کرد: شعر نشأت گرفته از حکمت است و افراد علاقه‌مند باید قدر آن را بدانند و آن را در گسترش اخلاق معنویت به‌ کار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه خدمت به شعر فجر خدمت به حیات معنوی انسان‌ها است، ابراز داشت: در تاریخ اسلام شاعران حقیقت‌ها را در قالب قصیده‌، غزل و روایت‌های بلند بیان کردند تا آحاد جامعه حق را از باطل تشخیص دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بر شکوه شعر فارسی افزوده است، اذعان داشت: دولت عدالت‌محور در جهت ارتقای این شعر تلاش مضاعفی کرده است تا شعر در کشور به جایگاه واقعی برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بعد از اتمام قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر سخنرانی کرد.

در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شاعران استان‌های البرز، قم و قزوین شعرخوانی کردند و سپس در پایان این مراسم شاعران پیشکسوت توسط مسئولان استانی تقدیر و تجلیل شدند.

انتهای پیام/77009/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول