اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان جنوبی عنوان کرد

بافت فرسوده بیرجند معضلی بزرگ و بدون پیشرفت

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان جنوبی گفت: بافت فرسوده بیرجند معضلی بزرگ است که تاکنون پیشرفتی نداشته است.

بافت فرسوده بیرجند معضلی بزرگ و بدون پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی امیری در جلسه شورای شهر بیرجند از قوانین دست و پاگیر شهرداری که فراروی این قشر است انتقاد و اظهار داشت: عملکرد شهرداری در این زمینه عاملی برای خروج سرمایه‌های انبوه‌سازان از خراسان جنوبی است.

انبوه‌سازان با ورود به بافت فرسوده می‌توانند در حل مشکل کمک کنند

وی با اشاره به ساخت مسکن مهر در حاشیه شهر بیرجند افزود: ساخت مسکن مهر در محلی غیر از محل کنونی می‌توانست بسیاری از معضلات شهر بیرجند را حل کند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان جنوبی ادامه داد: بافت فرسوده شهر بیرجند می‌تواند محل مناسبی برای انبوه ساخت و سازها باشد بدون اینکه هزینه زیادی را برای دولت در پی داشته باشد که این امر محقق نشد.

امیری تصریح کرد: انبوه‌سازان با همکاری اداره کل راه و شهر‌سازی و شهرداری می‌توانند حجم بالایی از ساخت و ساز‌ها را در بافت فرسوده شهر بیرجند انجام دهند تا شاهد حل این معضل باشیم.

این مسئول از شورای شهر بیرجند درخواست کرد در این زمینه همکاری لازم و هم‌فکری را داشته باشند. 

طرح فرزان تاکنون خروجی خاصی نداشته است

رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بافت فرسوده شهر بیرجند معضلی است که بسیاری از راه‌حل‌های موجود راهگشای آن نبوده است، یادآور شد: طرح فرزان نیز تاکنون خروجی خاصی نداشته و برخی از انبوه‌سازان که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند به دلیل طولانی شدن این طرح تمایلی به ادامه آن ندارند.

امیری گفت: می‌توانستیم با هزینه کمتری تمهیداتی که برای مسکن مهر در حاشیه شهر اندیشیده شده را در بافت فرسوده فراهم کنیم تا شاهد رونق این منطقه در شهر باشیم.

مجریان ذی‌صلاح فقط جنبه صوری در ساخت‌و‌ساز‌ها دارند

وی به یکی دیگر از دغدغه‌های انبوه‌سازان استان اشاره کرد و افزود: مجریان ذی‌صلاح که بر پروژه‌های ساخت و ساز در استان نظارت می‌کنند شکل واقعی خود را پیدا نکرده‌اند و افراد زیادی در ساخت و سازها دخالت می‌کنند که صلاحیت چندانی ندارند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان جنوبی ادامه داد: مجریان ذی‌صلاح در حال حاضر فقط هزینه‌ای را دریافت می‌کنند و با این روش در جایگاه اصلی خود قرار ندارند.

این مسئول متذکر شد: این افراد در حال حاضر فقط شکل صوری دارند و برای سازندگان نیز توجیه کافی برای حضور آنها در پروژه‌ها وجود ندارد.

امیری در پایان اذعان داشت: برای زیبا‌سازی شهر پیشنهادات زیادی را انبوه‌سازان دارند که جای تأمل و دقت را دارد.

انتهای پیام/69012/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول