اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد

وجود 511 هکتار بافت فرسوده در شهر زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: 511 هکتار از وسعت شهر زنجان را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که در مجموع هشت درصد از وسعت این شهر را شامل می‌شود.

وجود 511 هکتار بافت فرسوده در شهر زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حافظ باباپور شامگاه دوشنبه در هشتمین جلسه ستاد عمران شهری استان زنجان به وجود مصوبه قانونی در مورد محدوده قانونی بافت فرسوده در شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بافت‌های فرسوده شهر زنجان در سه منطقه هسته مرکزی، سایان و خان‌دره قرار گرفته است.

*بافت فرسوده تعریف قانونی دارد

وی از وجود تعریف قانونی برای قرار گرفتن محدوده‌های شهری در داخل بافت‌های فرسوده خبر داد و افزود: غیر استاندارد بودن 50 درصد سازه‌های ساختمانی، عرض کم‌تر از شش متر معابر و بلوک‌بندی‌های کمتر از 100 متری ساختمان‌ها از جمله شرایط لازم برای قرار گرفتن در محدوده بافت‌های فرسوده محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان وسعت شهر زنجان را 6 هزار و 169 هکتار اعلام و تصریح کرد: اندکی بیش از 511 هکتار از این وسعت بافت فرسوده است.

وی با اشاره به اینکه احیای بافت‌های فرسوده شهرها در دستور کار دولت قرار گرفته است، اضافه کرد: دولت احیای 10 درصد از بافت‌های فرسوده را به صورت سالیانه در دستور کار قرار داده است.

باباپور به توافقات انجام شده با برخی بانک‌ها از جمله مسکن، سپه و ملی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی قرار گرفته بافت‌های فرسوده اشاره و تصریح کرد: بانک‌های رفاه و تجارت تاکنون به دلیل مشکلاتی که داشته‌اند تسهیلاتی به بافت‌های فرسوده پرداخت نکرده‌اند.

وی از بازسازی 151 هزار متر مربع از بافت فرسوده در شهر زنجان خبر داد و گفت: در این راستا زیر 3 هزار واحد مسکونی که اغلب تسهیلات سهل‌الوصول دریافت کرده‌اند بازسازی شده‌اند.

*بازگشایی معابر به احیای بافت فرسوده کمک می‌کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بازگشایی محورهای دلجویی و داود قلی را از جمله اقدامات انجام شده برای بازگشایی معابر موجود در بافت فرسوده اعلام کرد.

*لزوم ترغیب مردم به دریافت تسهیلات مصوب برای احیای بافت‌های فرسوده

وی با اشاره به اقدامات آموزشی و ترویجی انجام شده در بافت‌های فرسوده تصریح کرد: جلسات آموزشی در مناطقی از سطح شهر به ساکنان ارائه شده است.

باباپور آموزش‌های ارائه شده را در راستای ترغیب مردم برای دریافت تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی قرار گرفته در بافت فرسوده شهر زنجان اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول