اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود افزایش قیمت مصالح ساختمانی

ساخت و سازها در بافت فرسوده همدان تداوم دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان گفت: با وجود افزایش قیمت مصالح، احساس نیاز در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برای رسیدن به آرامش و امنیت باعث شده تا تداوم ساخت و ساز در این منطقه را شاهد باشیم.

ساخت و سازها در بافت فرسوده همدان تداوم دارد

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به سهم شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان برای نوسازی بافت فرسوده اظهار کرد: نوسازی 2 هزار و 400 واحد از برنامه‌های شرکت عمران و مسکن‌سازان طی امسال بود که با هدایت و آموزش مناسب این شرکت و از محل اعتبارات بخش خصوصی و تسهیلات بانکی ویژه بافت فرسوده توانستیم طی هفته اخیر همزمان با حضور ریاست جمهوری 3 هزار و 532 واحد افتتاح کنیم.

وی افزود: قطعاً تولید واحدهای نوسازی شده در مرکز شهرها و بافت‌های فرسوده باعث عرضه واحدهای مسکونی بیشتر شده و عرضه انبوه نیز به نوبه خود باعث کاهش و تثبیت قیمت در بحث مسکن می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان تصریح کرد: اگر تسهیلات و تشویقات بیشتری در قسمت مرکز شهر و هسته‌های مرکزی شهرها برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شود این امر تأثیر بهتری بر روی قیمت مسکن خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه گرانی مصالح ساختمانی طی امسال تأثیر منفی در امر ساخت و سازها به دنبال داشته است، ابراز داشت: با وجود کاهش ساخت و سازها این امر در بافت فرسوده چشمگیر نبوده و کمتر از قسمت‌های دیگر صورت گرفته و محسوس نبوده است.

اسدی یادآور شد: با توجه به اینکه ساختمان‌های داخل هسته‌های مرکزی شهر عمر زیادی دارند و خطرات ناشی از آن‌ها احساس می‌شود اهمیت نوسازی و بهسازی در آن بر افزایش قیمت‌ها ارجحیت دارد.

وی ادامه داد: احساس نیاز در نوسازی و بهسازی بافت فرسوده برای رسیدن به آرامش و امنیت باعث شده تا ساکنان این مناطق فشار ناشی از افزایش قیمت‌ها را تحمل کنند و با این رویکرد وارد کار شوند.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان گفت: همچنان پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده ادامه دارد و با توجه به بررسی‌های انجام شده در زمینه تقاضا برای صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت فرسوده در سطح استان به نتیجه قابل قبول رسیده‌ایم.

وی در ادامه سخنانش در رابطه با سکونتگاه‌های استان همدان بیان داشت: در سال 91 تکمیل پروژه‌های کالبدی و فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

اسدی افزود: این پروژه‌ها شامل ساماندهی و دیوارکشی سه رودخانه مهم در مناطق حاشیه از قبیل رودخانه‌های منوچهری، حصار امام و حصار راه علی‌آباد می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های فرهنگی عنوان کرد: احداث دو باب کتابخانه در منطقه دیزج و خضر و احداث دو کانون فرهنگی و ورزشی در منطقه حصار امام و دیزج نیز از پروژه‌های فرهنگی ما محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان در ادامه سخنانش اظهار کرد: حدود 2 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای احداث کتابخانه‌ها، کانون‌ها و دیوارکشی و ساماندهی رودخانه‌ها هزینه شده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها باید هر ساله 10 درصد از عرصه بافت‌های فرسوده شهری را با کمک اعتبارات و تسهیلات نوسازی کنند.

انتهای پیام/89006/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول