اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط شهرداری تبریز صورت گرفت

فروش 2850 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احیای بافت‌های فرسوده تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان از فروش 2 هزار و 850 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بهسازی سه بلوک بافت فرسوده مرکز شهر تبریز در سال‌های اخیر خبر داد.

فروش 2850 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احیای بافت‌های فرسوده تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد سجودی عصر امروز در جمع خبرنگاران احیای بافت‌های فرسوده شهر تبریز را اولویت مهم شهرداری تبریز در سال های اخیر دانست و  افزود: شهرداری تبریز به سهم خود و به منظور پیشگیری از تلفات و خسارات ناشی از زلزله احتمالی در تبریز از چند سال قبل با شناسایی بلوک‌های فرسوده شهری گام‌های عملی در راستای نجات تبریز از بحران احتمالی برداشته است.

وی با اشاره به پروژه آیسان که در محل قبلی ترمینال تبریز احداث می‌شود، افزود: برای اجرای پروژه آیسان یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شهرداری تبریز فروخته شد و خوشبختانه این پروژه با سرعت تمام در حال اجرا بوده و امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح مهم خدماتی، رفاهی و تجاری باشیم.

  مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان همچنین با اشاره به اجرای طرح بلوک «میارمیار» خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه نیز یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شهرداری تبریز عرضه شد و خوشبختانه عملیات تملک و اجرایی این پروژه نیز در حال انجام است.

 

 

سجودی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه عتیق تاکید کرد: پروژه احیای بافت فرسوده طرح عتیق به لحاظ قرار گرفتن در محدوده مرکزی شهر و همجواری با مسجد کبود به عنوان فیروزه جهان اسلام، خیابان امام خمینی (ره) به عنوان شاهراه اصلی شهر، خیابان خاقانی به عنوان اصلی‌ترین راه دسترسی به بازار تبریز، طرح عظیم میدان شهید بهشتی و خیابان‌های شهید بهشتی و بهادری از جمله مهم‌ترین و حیاتی‌ترین طرح‌های احیای بافت‌های فرسوده شهری تبریز است که به همت شهرداری تبریز و مشارکت بخش خصوصی و مردم پس از قریب به 30 سال امکان اجرا و احیای دوباره یافته است.

وی ادامه داد: پروژه عتیق در هفت طبقه شامل سه طبق زیرزمین، و چهار طبقه روی زمین و با مشخصات زیر زمین‌های دو و سه با کاربری پارکینگ با گنجایش 950 دستگاه خودرو، زیرزمین اول و همکف و طبق اول به صورت تجاری و طبقات دوم و سوم خدماتی و تفریحی خواهند بود، همچنین مجتمع تجاری بر خیابان شهید بهشتی با مساحت 30 هزار متر مربع، در 7 طبقه شامل طبقات زیرزمین سوم و دوم با کاربری پارکینگ با گنجایش 250 خودرو و طبقات زیرزمین اول و همکف و طبقه اول با کاربری تجاری و طبقات دوم وسوم با کاربری خدماتی و اداری بوده و بخش مسکونی199 واحدی  با زیربنای 36 هزار مترمربع در 11 بلوک خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان همچنین با اشاره به موفقیت تجربه فروش و انتشار اوراق مشارکت برای اجرای طرح های بزرگ عمرانی عتیق و آیسان و میار میار ، تنها راه تسریع روند توسعه و عمران شهری را تلاش برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و فروش اوراق مشارکت دانست و اضافه کرد: فروش اوراق مشارکت راحت‌ترین و مناسب‌ترین راه برای تسریع روند توسعه شهر و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی در کلانشهرها به شمار می رود.

سجودی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز توسعه پایدار شهری را اولویت مهم خود در اجرای پروژه های شهری قرار داده و در سایه توجه به این امر شاهد اجرا و بهره‌برداری از ده‌ها پروژه عمرانی و زیربنایی در سال‌های اخیر در این شهر هستیم.

انتهای پیام/60002/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول