اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 سال اخیر رخ داد

نوسازی 25 درصد از عرصه بافت فرسوده استان همدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان گفت: با توجه به احداث و بهره‌برداری از 5 هزار و 532 واحد طی سال 90 و 91 می‌توانیم ادعا کنیم که حدود 20 تا 25 درصد از عرصه بافت فرسوده همدان نوسازی شده است.

نوسازی  25 درصد از عرصه بافت فرسوده استان همدان

محمدعلی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان طی امسال افزود: اطلاع رسانی و آموزش و تداوم آن برای مردم و مدیران از جمله برنامه‌های شرکت بوده که در این راستا دو دوره نیز برای مدیران استان برگزار شده است.

وی در رابطه با ارائه تسهیلات بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و 411 واحد برای استفاده از تسهیلات ویژه بافت فرسوده در استان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در ادامه سخنانش تصریح کرد: از این تعداد 948 واحد عقد قرارداد صورت گرفته که قسط نخست را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات اجرایی این شرکت می‌توان به احداث تعدادی از پروژه‌ها در بافت مرکزی جولان اشاره کرد.

اسدی اضافه کرد: احداث پروژه مشارکتی مسکونی صنعت بیمه در 34 واحد که به اتمام رسیده و شروع عملیات اجرایی پروژه چهل پله با 32 واحد از جمله اقدامات شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان در منطقه جولان است.

وی با اشاره به احداث مرکز محله تجاری نظربیگ به منظور خدمات بهتر در منطقه جولان با هدف تمرکززدایی در مرکز شهر بیان داشت: از دیگر اقدامات ما در این منطقه می‌توان به احداث مجتمع درمانی نور برای ارائه خدمات اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان تأکید کرد: تملک بر بازگشایی محور دو خواهران واقع در مرکز بافت فرسوده شهرستان نهاوند از دیگر اقدامات مهم شرکت عمران طی امسال بوده که با بازگشایی این محور تأثیر بسیار زیادی در ایجاد دسترسی‌ها و الگوی محرک توسعه در بافت فرسوده شهرستان نهاوند اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به جذب سرمایه‌گذار برای احداث پروژه بزرگ هگمتانه عنوان کرد: انعقاد تفاهمنامه با شهرداری‌ها و برخی از ادارات خدمات‌رسانی از قبیل شرکت برق و آب و فاضلاب برای اصلاح و احداث شبکه‌ها در بافت‌های فرسوده شهری از جمله اقدامات ما طی امسال بوده است.

اسدی با اشاره به پیشرفت تهیه طرح‌های جامع بهسازی و نوسازی در شهرستان‌های مختلف استان ابراز داشت: این طرح‌ها شامل تهیه طرح بافت فرسوده کلی شهر همدان در دو آیتم، منطقه دو هکتاری جولان جنوبی (فاز 2) و طرح بافت فرسوده شهرستان تویسرکان، اسدآباد، نهاوند، لالجین، بهار و کبودراهنگ می‌شود.

وی تصریح کرد: تهیه طرح چهار شهرستان نیز باقی مانده که در دست پیگیری است و در حال رایزنی هستیم که با مشارکت شهرداری‌ها تا پایان سال بتوانیم عقد قرارداد کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان اظهار کرد: با همت مردم و با استفاده از امتیازات تشویقی توسط شهرداری‌ها و تسهیلات ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده می‌توانیم دارای یک شهرسازی قابل قبول در مرکز شهرها و بافت‌های فرسوده شهری باشیم.

وی با اشاره به رویکرد شرکت عمران و مسکن‌سازان در رابطه با ایمن‌سازی مناطق ادامه داد: با توجه به عملکردی که در سال 90 و 91 داشته‌ایم و معرفی‌های صورت گرفته و افتتاحیه‌ها توانسته‌ایم به اهداف خود در این زمینه برسیم.

اسدی یادآور شد: تمام این موفقیت‌ها در نوسازی بافت فرسوده بستگی به همت و استقبال بخش خصوصی و مردم دارد زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند 10 درصد از عرصه بافت‌های‌ فرسوده را نوسازی کند.

وی ابراز داشت: تا بخش خصوصی و مردم به عنوان مجریان اصلی این نهضت وارد عمل نشوند موفقیتی در این زمینه به دست نخواهد آمد.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با توجه به احداث و بهره‌برداری از 5 هزار و 532 واحد طی سال 90 و 91 می‌توانیم ادعا کنیم که حدود 20 تا 25 درصد از عرصه بافت فرسوده استان همدان نوسازی شده است.

انتهای پیام/89006/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول