اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

وجود 72 هزار هکتار بافت فرسوده در 471 شهر

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 72 هزار هکتار بافت فرسوده در 471 شهر کشور وجود دارد.

وجود 72 هزار هکتار بافت فرسوده در 471 شهر

مجید کیان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه حدود 72 هزار هکتار بافت فرسوده در 471 شهر کشور وجود دارد، اظهار داشت: در محدوده اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در هفت شهرستان جنوبی، 678 هکتار بافت فرسوده وجود دارد.

وی ادامه داد: در شهرستان جیرفت 204 هکتار بافت فرسوده وجود دارد که طرح مطالعاتی آن به مرحله نهایی رسیده است و در راستای نوسازی آن تصمیمات نهایی اتخاذ شده و حدود 45 میلیارد ریال برای آزادسازی معابر شهر جیرفت تخصیص داده شده است.

کیان‌پور با بیان اینکه 9 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور بازسازی شده است، خاطرنشان کرد: دو پروژه به شکل مشارکتی در جیرفت آغاز به کار می‌کند و تا اردیبهشت‌ماه سال 92 کار آن‌ها به اتمام رسیده و با سرمایه‌گذاری در این بخش، مشکلات آن برطرف می‌شود.

وی عنوان کرد: 200 هزار واحد در سال جاری برای بهسازی و احیاء در مناطق فرسوده هدف‌گذاری شده که 91 هزار واحد آن در کشور آماده بهره‌برداری و بقیه در حال انجام است.

محمدمهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تسهیلاتی برای احیاء و نوسازی 600 واحد فرسوده در جیرفت اختصاص داده شده و برای ارائه تسهیلات بیشتر در این زمینه آمادگی داریم.

وی در پایان یادآور شد: به افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده هستند، حدود 250 میلیون ریال وام بدون سپرده ارائه می‌شود.

انتهای پیام/2655/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول