اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به وسعت 5 هزار

یک پنجم تبریز حاشیه‌نشین و بافت فرسوده است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: 5 هزار هکتار از شهر تبریز بافت فرسوده و حاشیه‌نشین بوده که جمعا یک پنجم این شهر را شامل می‌شود.

یک پنجم تبریز حاشیه‌نشین و بافت فرسوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری تبریز به سهم خود و به منظور پیشگیری از تلفات و خسارات ناشی از زلزله احتمالی در تبریز از چند سال قبل با شناسایی بلوک‌های فرسوده شهری از یک سو و برنامه‌ریزی برای ساماندهی حاشیه‌نشینی در این شهر گام های عملی در راستای نجات تبریز از بحران احتمالی برداشته است.

وی افزود: در حال حاضر چندین طرح و پروژه بزرگ در برخی از این بلوک‌ها نظیر ترمینال قدیم، درب گجیل، شریعتی، خاقانی، عتیق، میارمیار و نیز دامنه‌های ارتفاعات عون بن علی با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری و خود شهروندان در حال اجراست.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه شهرداری تبریز با وجود پیگیری‌های بسیار متأسفانه از کمترین حمایت‌های لازم در این حوزه برخوردار شده است، افزود: پس از ده‌ها مورد نامه‌نگاری با مقامات ارشد کشوری از رئیس جمهور گرفته تا وزرای دولت به منظور جلب حمایت‌های مالی و اعتباری از طرح‌های پیشنهادی شهرداری در حوزه احیای بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی، در نهایت اعلام شد که شرکت‌های عمران و بهسازی استان‌ها تنها متولی اجرای طرح‌های مورد نظر در حوزه بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی هستند.

 

 

وی اضافه کرد: با این کار عملا محدودیت های قانونی برای شهرداری تبریز ایجاد شد با این حال مدیریت شهری تبریز همچنان این آمادگی را دارد تا به منظور حل مشکلات موجود در 2 هزار و 250 هکتار بافت فرسوده و به همین میزان مناطق حاشیه‌نشین که جمعا یک پنجم کل تبریز را شامل می‌شود با شرکت عمران و بهسازی استان همکاری کند.

100 سرویس بهداشتی جدید در تبریز احداث می‌شود

شهردار تبریز از برنامه‌ریزی شهرداری برای احداث 100 سرویس بهداشتی جدید در مناطق و اماکن شهری تبریز خبر داد و افزود: احداث این تعداد سرویس بهداشتی جدید در سطح شهر به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته و با توجه به کمبود سرویس‌های بهداشتی موجود در شهر، اجرای این طرح با جدیت و سرعت ویژه از سوی شهرداری در حال پی‌گیری است.

شهردار تبریز با تأکید بر اینکه فقدان سرویس‌های بهداشتی در تبریز یکی از چالش‌های مدیریت شهری به ویژه در بخش گردشگری شهری و توریسم به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: افزایش سرویس‌های بهداشتی در تبریز ارتباط مستقیمی با ارتقای شاخص‌های رضایتمندی عمومی و نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری دارد و مدیریت شهری به عنوان متولی توسعه زیرساخت های این بخش توجه ویژه به تحقق نهضت ساخت سرویس های بهداشتی جدید خواهد داشت.

وی افزود: مراحل اجرایی و ساخت 30 باب سرویس بهداشتی جدید از مجموع 100 سرویس بهداشتی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده در مرحله نخست آغاز شده و مابقی این سرویس‌ها طی سال 92 اجرایی خواهند شد.

نرده‌های خط B.R.T برچیده می‌شوند

شهردار تبریز گفت: از سال آینده نرده‌های خط ویژه اتوبوس‌های بی.آر.تی تبریز برچیده خواهند شد.

وی نرده‌های خط ویژه اتوبوسرانی موسوم به بی.آر.تی که از سه سال قبل و همزمان با ایجاد و راه‌اندازی این خط در طول مسیر 18 کیلومتری غرب به شرق تبریز و به منظور ایجاد و پیش‌بینی بسترهای ایمنی، رعایت قوانین مربوط به این خط از سوی شهروندان، فرهنگ‌سازی عمومی و نهادینه‌سازی اصل ممنوعیت قانونی ورود دیگر وسائط نقلیه به حریم این خط نصب و ایجاد شده بود از سال آینده و به تدریج برچیده خواهد شد.

نوین در این خصوص افزود: با حذف این نرده‌ها، شهرداری تبریز نسبت به اجرای طرح آسفالت رنگی در مسیر مذکور به منظور تفکیک و تشخیص مسیر حرکتی اتوبوس‌های بی.آر.تی اقدام خواهد کرد.

وی در عین حال با تأکید بر لزوم همکاری و مشارکت عمومی در نهادینه سازی فرهنگ رانندگی و نیز حفظ و رعایت حریم‌های شهری از سوی آحاد جامعه ابراز امیدواری کرد با برچیده شدن نرده‌های خط بی.آرتی ، شهروندان تبریزی به ویژه رانندگان دیگر وسائط نقلیه ضمن احترام به قوانین و مقررات رانندگی، پرهیز از ورود به حریم بی.آر.تی و نیز حفظ حریم ترددی اتوبوس‌های این خط، زمینه را برای دستیابی به شهری آرام با کم‌ترین حوادث و چالش‌های ترافیکی فراهم کنند.

انتهای پیام/60002/ح40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول