اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اعضای شورای اسلامی شهر خمین

ضوابط بافت تاریخی خمین تصویب شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر خمین گفت: ضوابط و مقررات بافت فرسوده و ضوابط بافت تاریخی شهر خمین مورد تصویب اعضای شورای اسلامی این شهر قرار گرفت.

ضوابط بافت تاریخی خمین تصویب شد

سید مهدی ساداتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر خمین ضوابط و مقررات بافت فرسوده و ضوابط بافت تاریخی شهر مورد تصویب قرار گرفت که بر این اساس محدوده حوزه‌های بافت فرسوده به دلیل ارزش‌های تاریخی و میراثی و موقعیت و جایگاه هر یک از بافت‌ها در نظام استخوان‌بندی و سازمان فضایی موجود پهنه‌ها و راستاهای فعالیتی متفاوتی را از نظر نوع و مقیاس آن ایجاب می‌کند.

وی تصریح کرد: محدوده بافت تاریخی شهر به دلیل برخورداری از بافت با ارزش تاریخی دارای طرح ویژه و به تبع آن مقررات شهرسازی و ساختمانی منحصر به فردی است که بنا به ضوابط و مقررات در دو بخش پهنه بافت تاریخی و سایر حوزه‌های فرسوده در شورای اسلامی شهر مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر خمین ادامه داد: در این راستا تراکم مجاز برای قطعات دارای سند شش دانگ برای 80 درصد و صرف اشغال 60 درصد تأیید شده است که این موجب می‌شود در حاشیه محور خیابان امام (ره)، میدان 15 خرداد، میدان انقلاب، بلوار منتظری و محور شریعتی استفاده حداکثری  از تراکم امکان‌پذیر باشد.

ساداتی افزود: بر این مبنا تراکم ساختمانی در قطعات مجاز تک بناهای با ارزش تاریخی که فاقد حریم مصوب هستند با توجه به ضوابط طرح تفضیلی، میزان ملاک قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین در این جلسه حداکثر سطح شیشه‌ای در نما 20 درصد به کل نما تعیین می‌شود که امیدواریم با اجرایی شدن ضوابط و مقررات شاهد مشارکت مردم در اصلاح مبلمان شهری در خمین باشیم.

انتهای پیام/87007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول