اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رفیعی:

اختلافات جامعه را از درون دچار آسیب می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسئولان از اختلافات و لجاجت‌های بیهوده که موجب از بین رفتن وحدت در جامعه می‌شود اجتناب ورزند.

اختلافات جامعه را از درون دچار آسیب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم جشن میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم (ع) یکی از محدثان و راویان گرانقدر تاریخ اسلام است که محضر مبارک سه تن از ائمه بزرگوار را درک کرده است.

وی در ادامه به بیان ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی سیدالکریم (ع) پرداخت و عنوان کرد: یکی از بارزترین خصوصیات ایشان فرصت‌یابی است به گونه‌ای که بیش از 100 روایت را بدون واسطه و یا با کم‌ترین واسطه بیان کرده است.

مدیر گروه شیعه‌شناسی جامعةالمصطفی (ص) العالمیة با اشاره به جایگاه علمی، سیاسی و معنوی حضرت عبدالعظیم (ع) تصریح کرد: سیدالکریم (ع) در مواقعی که لازم بود عبادت، در مواردی که نیاز باشد کتابت، در مقاطعی که احتیاج به هجرت بود حرکت و در کل اهل تقیه بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت علی‌بن موسی الرضا (ع) در حدیثی خطاب به حضرت عبدالعظیم (ع) می‌فرماید «ای عبدالعظیم به شیعیان من بگو همدیگر را تخریب نکنند، آبروی هم را نریزند، زوایای پنهان هم را رو نکنند، اگر کسی بنده‌ای را ناراحت، آبروی او را بریزد و اختلاف ایجاد کند مطمئنا در دنیا ذلیل و در آخرت به جهنم می‌رود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اذعان داشت: مردم و به‌ویژه مسئولان باید این حدیث را نصب‌العین خود قرار دهند، از اختلافات و لجاجت‌های بیهوده که موجب از بین رفتن وحدت در جامعه می‌شود اجتناب ورزند.

مدیر گروه شیعه‌شناسی جامعةالمصطفی (ص) العالمیة در پایان خاطر نشان کرد: اگر شخصی آبروی فرد مسلمان و مومنی را از بین ببرد و آن را علنی و رسانه‌ای کند این موضوع بسیار خطرناک است، باید دائما با تمسک به سیره سیدالکریم (ع) فرصت یاب باشیم و به اختلافات دامن نزنیم.

انتهای پیام/2462/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول