اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد

راهپیمایی 22 بهمن تجلی روح ولایت‌مداری/ پایان اختلافات سران قوا خواست مردم است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ملت ایران با حضور گسترده در صحنه روح ولایت‌مداری را به جهان نشان دادند.

راهپیمایی 22 بهمن تجلی روح ولایت‌مداری/ پایان اختلافات سران قوا خواست مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی استان قم که در تالار شهید مفتح این دانشگاه برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن مجید اظهار کرد: حالا که شما بر دشمنان خود پیروز شدید و حاکمیت و قدرت به شما منتقل شد، همه آحاد جامعه پرچم پیروزی را بر افراشتند و بار مسئولیت سنگین‌تر شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت پس از انقلاب یک مسئولیت ایجابی است گفت: در مسئولیت ایجابی باید بنایی ساخته شود ولی در سلبی باید بنایی را تخریب کرد و به مراتب مسئولیت ایجابی سنگین‌تر است.

امام جمعه موقت قم با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تشریف فرمایی امام راحل از پاریس به ایران گفت: اکنون از آن زمان 34 بهار می‌گذرد و خداوند بر اعمال شما نظاره می‌کند که ببیند چه اقداماتی در عرصه سیاسی و جهاد علمی انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: تنها خدا ناظر بر اعمال شما نیست بلکه اهل‌بیت(ع) نیز بر تمام اعمال ما نظارت دارند و باید نسبت به رفتار خود احساس مسئولیت داشته باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: در زمانی که امام معصوم نیست باید از ولی فقیه عادل عالم اطاعت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات درمانی قم اشاره و ابراز کرد: دغدغه مسائل پزشکی قم برای ما جدی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: زمانی بیمارستان شهید بهشتی قم دغدغه و نگرانی ما بود که امروز این دغدغه برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکنون پروژه‌های نیمه تمام پزشکی در قم با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند که امیدواریم با عنایت مسئولان این پروژه‌ها به اتمام برسد.

امام جمعه قم تصریح کرد: در نظام اسلامی کسانی هستند که خوب عمل کردند و شایسته تقدیر هستند.

*عنوان بازنشسته شایسته خادمان نظام نیست

وی تقدیر از کسانی که عمر خود را صرف خدمت به مصالح نظام کردند را کاری شایسته دانست و تصریح کرد: نباید کسانی که شادابی و جوانی خود را صرف خدمت به مردم کرده‌اند بازنشسته نامید.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید به کسانی که امروز به آنان لقب بازنشسته داده شده به عنوان سرمایه‌ای گران‌بها بنگرد و از آنان استفاده مطلوب ببرد.

وی تاکید کرد: باید از کسانی که تجربه‌های فراوانی کسب کرده‌اند و توانسته‌اند اصول و فنون کار را با علم و تجربه بدست بیاورند دعوت کرد تا در اتاق فکری گرد هم بیایند و به جوانان تجربه‌های خود را انتقال دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: کسانی که بازنشسته می‌شوند دچار مشکلات افسردگی و خانه‌نشینی می‌شوند که این مسئله شایسته کسانی که عمر خود را صرف این مردم و نظام کردند نیست.

وی تاکید کرد: باید در استان قم یک فضای نمونه و پایلوت فراهم شود که از تجربیات پیشکسوتان علوم پزشکی استفاده شود و کسانی که هنوز به سن بازنشستگی نرسیده‌اند این دوران را ایامی روشن ببینند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به اهداف ملت ایران از انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: ما با به پا داشتن انقلاب اهداف متعالی داشتیم و مسائلی که دشمن گمان می‌کند می‌تواند با تکیه بر آن به ملت ما و انقلاب ضربه بزند توهماتی پوچ است.

وی با اشاره به روحیه ولایت‌مداری ملت ایران تصریح کرد: مردم ما بر اثر فشار دشمنان خسته نشده و از انقلاب خود دست بر نخواهند داشت بلکه پیمان خود را محکم‌تر از گذشته با انقلابشان تجدید می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: روزی که دشمن در هشت سال دفاع مقدس جان ما را هدف قرار داده بود جوانانمان جان دادند ولی یک وجب از خاک ایران به دشمن تسلیم نشد.

وی با بیان اینکه روزگار تکلیف همه را در جهان معلوم کرد گفت: به لطف خداوند حقانیت مردم ایران در تمام جهان مثل خورشید روشن شد و دشمن به حقانیت ایران اعتراف کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جبهه جنگ نظامی، جنگ تهاجم فرهنگی را پشت سر گذاشتیم و اکنون نیز در جبهه جنگ اقتصادی با دشمن در نبرد هستیم.

 *مردم به نظام اسلامی وفادارند

وی به عمق وفاداری مردم ایران به نظام اسلامی اشاره و ابراز کرد: مردم در همه این جبهه‌ها از انقلابشان حمایت کردند و با تمام وجود مسئولان را نصیحت کردند.

امام جمعه موقت قم ادامه داد: امروز خواسته مردم کنار گذاشتن اختلافات بین مسئولان است.

وی اضافه کرد: بر خلاف باور غربی‌ها در راهپیمایی امسال جمعیت فراوانی به صحنه آمدند و روحیه ولایت‌مداری را به جهان نشان دادند.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود به اقتدار ایران اشاره و تصریح کرد: زمانی بود که برای کوچکترین بحث درمانی باید راه لندن را پیش می‌گرفتیم ولی امروز با چرخشی 180 درجه در بحث پزشکی پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

در پایان این مراسم جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی استان قم تقدیر شدند.

انتهای پیام/78005/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول