اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد شدید آیت‌الله مکارم شیرازی از مواضع آنکارا

سیاست ترکیه در قبال سوریه بی‌عقلی است / مذاکره راه‌حل اختلافات در دمشق

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با انتقاد از مواضع دولتمردان ترکیه در قبال سوریه گفت: این چه عقلی است که یک دولت با همه همسایگان خود در بیفتد.

سیاست ترکیه در قبال سوریه بی‌عقلی است / مذاکره راه‌حل اختلافات در دمشق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به سخنی از امام هادی(ع) برگرفته از کتاب بحارالانوار تصریح کرد: حسد یک پدیده زشت اجتماعی است و آثار منفی بر فرد و جامعه برجا می‌‌گذارد.

وی با اشاره به برخی از آثار فردی و اجتماعی حسد در جامعه تاکید کرد: حسد به خود فرد ضرر می‌زند و آثار ناراحت‌کننده در خود فرد نمایان می‌‌شود و به دشمن ضرری نمی‌رساند.

استاد حوزه علمیه ‌قم با تشریح سه ضرر ناشی از حسد گفت: حسد روح انسان را آزار می‌دهد، نیروهای انسانی را به هدر می‌دهد و در نهایت حسد نوعی معارضه با قضای الهی است و در قرآن نسبت به این مسئله اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه حسد در میان سیاستمداران سرمایه‌داران و حتی در میان اهل علم مشاهده می‌‌شود گفت: وقتی پای حسد در میان آمد شاهد دروغ، تهمت و افترا هستیم و باید به خدا از شر حسد در هر سن و قشر و شرایطی پناه ببریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواضع کشور ترکیه در قبال همسایگان خود اظهار کرد: دولتمردان ترکیه زمانی در مسیر اسلام بودند و سنگ اسلام را به سینه می‌زنند ولی امروز 180 درجه برگشته و دست در دست دشمنان اسلام گذاشته‌اند.

وی با اشاره به ارتباط صمیمانه ترک‌ها با آمریکا و اسرائیل تاکید کرد: تعجب آور است که دولتمردان این کشور با تمام همسایگان خود در افتاده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مرتب تروریست‌ها را آموزش داده و آنان را هدایت می‌‌کنند تا در سوریه خرابی به بار آورده و مسلمانان را بکشند. آنها با عراق درافتاده و معترضان عراق را به کشور خود دعوت کرده تا به آنها خط بدهند و از سوی دیگر با روسیه هم درافتاده و وقتی می‌خواستند به سوریه حمله کنند از نهیب روسیه هراسیدند.

وی خطاب به دولتمردان ترکیه تاکید کرد: تمام ملت ما در این شرایط با این کارهایی که مرتکب می‌شوید از شما تنفر دارند. این چه عقلی است که یک دولت با همه همسایگان خود در بیفتد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: دولتمردان ترکیه باید تلاش کنند که اختلاف در سوریه با مذاکره حل شده و دست در دست دشمنان نگذارند؛ ملت ترکیه با ایمان و مسلمان هستند و مظاهر اسلام در این کشور فراوان است و نباید چنین ملتی را گرفتار کنند. امیدواریم خداوند به همه عقل و درایت و تدبیر کافی عنایت بفرماید.

انتهای پیام/2258/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول