اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

اشکال‌تراشی بین مسئولان منجر به اختلافات شدید و کفران نعمت می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: اگر اشکال‌گیری بین مسئولان گسترش یابد منجر به بروز اختلافات شدید می‌شود و این کفران نعمت خداوند است.

اشکال‌تراشی بین مسئولان منجر به اختلافات شدید و کفران نعمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله کاظم صدیقی صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهدای انقلاب در مهدیه مشهد اظهار کرد: حکومت پهلوی برای دین‌زدایی و جنگ با اسلام در این کشور حضور داشت.

وی افزود: رضا شاه از جانب انگلیس ماموریت داشت تا حجاب و چادر که در اسلام برای زنان مصونیت به‌شمار می‌رود را به زور از سر زنان بردارد همچنین مجالس عزاداری امام حسین (ع) را تعطیل و ممنوع کرد.در دوران حکومت رضاشاه با مقدسات اسلام مقابله شد و در کتاب‌های خود دین را از زندگی و سیاست جدا کردند این در حالی بود که برای ترویج سکولاریزم تلاش می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دین اسلام، دین مدیریت است همچنین برای مبارزه با ظلم، جهل، فقر ،زشتی‌ها و پلیدی‌ها آمده است.

وی خاطر نشان کرد: ملتی که نیروی دفاعی ندارد به عقایدشان حمله می‌شود بنابراین یکی از آثار نهضت قیام جهاد حفظ پایگاه‌های عبادت است.از ضروریات دینداری این است که به احکام قضاوت، تربیت، قانون‌گذاری و نسبت به وسایل فرهنگی اجتماعی اشراف داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: افرادی که قصد دارند حکومت را از دین جدا کنند در واقع می‌خواهند خداوند را از زندگی بشر حذف کنند.افرادی‌که در مقابل حکومت طاغوت سکوت کنند در روز قیامت هم‌ردیف طاغوتیان قرار می‌گیرند.

صدیقی اذعان کرد: مهم‌ترین موضوعی که در انقلاب اسلامی اتفاق افتاد آشتی دادن دین با سیاست بود زیرا در زمان طاغوت دین و سیاست از یکدیگر فاصله پیدا کرده بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز به برکت دین شهرها آباد شده است و این در حالی است که در زمان حکومت پهلوی زنا، فحشا آزاد بود و زنان روسپی مالیات می‌‌پرداختند همچنین در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شراب می‌فروختند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب گفت: به‌زودی ماهواره فجر به فضا پرتاب می‌شود که نسبت به سایر ماهواره‌ها بهتر و حائز اهمیت است و باید توجه داشت که در ساخت این ماهواره جوانانی حضور دارند که مؤمن و نماز شب‌خوان هستند.

صدیقی تصریح کرد: امام راحل یک اسلام‌شناس تمام عیار بود و پیروان ایشان نیز مردمی مسلمان بودند که از مسجد و حسینیه‌ها انقلاب را آغاز کردند.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: یکی از آثار شهادت بیمه کردن مساجد، پایگاه‌های دینی و اجتماعی است همچنین اگر فتنه را از بین ببریم اسلام در سراسر جهان فراگیر می‌شود.اگر اشکال‌گیری بین مسئولان گسترش یابد منجر به بروز اختلافات شدید می‌شود و این کفران نعمت خداوند است.

انتهای پیام/70025/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول