اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

نباید گذاشت دشمن ذهنمان را با اختلافات اندک فقهی و اصولی منحرف کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه زمان آن نیست که به اختلافات فقهی موجود بین شیعه و سنی پرداخته شود، گفت: امروز اصل اسلام در خطر است و نباید بگذاریم دشمن ذهن ما را با اختلافات اندک فقهی و اصولی منحرف کند.

نباید گذاشت دشمن ذهنمان را با اختلافات اندک فقهی و اصولی منحرف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در گردهمایی ائمه، مدیران، مدرسان و طلاب اهل سنت استان کرمانشاه به مناسبت سی‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: اگر بزرگان و علما بصیرت لازم را نداشته و در قرآن تعمق و تعقل نداشته باشند متوقف می‌شوند.

علما تصریح کرد: همه علما و روحانیان سرباز اسلام و قرآن هستند لذا باید با تفکر و تدبر در قرآن به عمق باورهای قرآن برسند و آن را به نسل جوان انتقال دهند.

وی با تاکید بر اینکه باید به توان و قدرت اسلام و قرآن تکیه کنیم و جوانان و طلاب را به سبک و روشی که در قرآن آمده است تربیت کنیم، گفت: هنوز به درستی نتوانسته‌ایم بصیرت به قرآن را به‌دست آوریم و تنها جسته و گریخته به آن پرداخته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز زمان آن نیست که فقط به اختلافات فقهی موجود در بین شیعه و سنی پرداخت، خاطرنشان کرد: امروز اصل اسلام در خطر است و نباید بگذاریم دشمن ذهن ما را با اختلافات اندک فقهی و اصولی منحرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مبنای اسلام بر واقعیت است و گوشه به گوشه اسلام آگاه‌کننده است چرا که ریشه در قرآن دارد و در کشور اسلامی باید شریعت و قرآن حاکم باشد.

وی تصریح کرد: همه علما، مدرسین، طلبه و دانشجوی سنی و شیعه وظیفه سنگینی در برابر اسلام و انقلاب دارند زیرا تمام کفر سعی در انحراف اسلام دارد و بیداری و آگاهی مردم بر همه واجب است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: ائمه جمعه اهل سنت بیدار و آگاه هستند و باید نظام قدر این علما را بداند و علما نیز باید مفاهیم قرآن و سنت رسول‌الله را به جوانان و طلاب القا کنند، چرا که دشمن برای این جوانان برنامه دارد.

انتهای پیام/2700/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول