اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موافقت شورای شهر اردبیل با طرح تولید برق از زباله

شهرداری تامین 30 ساله زباله را تضمین می‌کند / انتقال مواد زاید به کارخانه سیمان

خبرگزاری فارس: با تصویب شورای شهر اردبیل مجوز اولیه برای راه‌اندازی کارخانه تولید برق از زباله صادر شد و اعضا به تامین 30 ساله زباله این کارخانه از طرف شهرداری رای مثبت دادند.

شهرداری تامین 30 ساله زباله را تضمین می‌کند / انتقال مواد زاید به کارخانه سیمان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای شهر اردبیل که با حضور اعضا و شهردار اردبیل ظهر امروز برگزار شد، شهردار اردبیل در سخنانی به احداث کارخانه تولید برق از 300 تن زباله جمع‌آوری شده روزانه در اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از کسب مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های متولی نظیر محیط زیست و سازمان شهرداری‌های وزارت کشور قرار است اردبیل به عنوان سومین استان از زباله‌های شهری تولید برق کند.

صدیف بدری به مشکل پیش آمده در توجیه‌پذیر کردن این واحد تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: پیش از این قرار بود پنج تا شش کیلووات تولید برق از زباله در دستور کار باشد که این ظرفیت تا 12 کیلووات ارتقا یافت.

وی خاطرنشان کرد: در مهلت سه ماهه قرار است توافقات نهایی به عمل آمده و نسبت به نصب دستگاه‌های موردنظر که خریداری شده و در حال ترخیص از گمرکات است اقدام عملی صورت گیرد.

شهردار اردبیل یکی از مزایای راه‌اندازی این کارخانه را در کنار حفظ ایستگاه‌های موقت و دایم دفت زباله تبدیل شرایط از سنتی به صنعتی اعلام کرد و گفت:‌ قرار است زباله‌های خشک و تر مورد استفاده قرار گیرد و مواد زاید بعد از تولید برق به عنوان RDF به کارخانه سیمان اردبیل انتقال یافته و از آن استفاده شود.

بدری عنوان کرد: ما علاوه بر فعال کردن بخش خصوصی در حقیقت از مرحله دفت سنتی به صنعتی و بهداشتی روی می‌آوریم و قطعاً تولید برق از این مسیر نیز به نفع ما خواهد بود.

این مسئول با یادآوری اینکه راه‌اندازی این سیستم ما را بر آن می‌دارد تا با سرمایه‌گذاری 3 میلیارد تومان سیستم تفکیک زباله از مبدا را نیز به مرحله اجرا بگذاریم، بیان داشت: انتظار ما این است که در این باب حرکت‌ها و اقدامات به شکل مناسب صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه عده‌ای از اعضای شورای شهر مخالفت با بند تامین 30 ساله زباله از سوی شهرداری اردبیل این تعهد را مسئولیت‌آور توصیف کردند.

در ادامه این جلسه نائب رئیس شورای شهر اردبیل نیز با یادآوری اینکه شورا با کلیات طرح موافقت کرده ولی باید جزئیات آن مورد بررسی قرار گیرد، گفت: انتظار ما این است که محل دفن دایمی و موقت حفظ شده و به دلیل راه‌اندازی این مجموعه محل دفت فعلی را به حال خود رها نکنیم.

جواد زنجانی افزود: اگر این ایستگاه موقت و دایمی محفوظ باشد و برای شهرداری نیز تامین 30 ساله زباله تعهدی را به وجود نیاورد ما موافق این موضوع هستیم که باید در توافقنامه سرمایه‌گذار و شهرداری و شورای شهر این موضوع رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اردبیل بعد از مشهد و تهران صاحب سومین کارخانه تولید برق از زباله‌های شهری می‌شود.

انتهای پیام/62007/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول