اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‏دهد

تولید کود ارگانیک توسط کرم‏های زباله‏خوار در سمنان

خبرگزاری فارس: کود ارگانیک «ورمی کمپوست» توسط کرم‏های زباله‏خوار در استان سمنان تولید شد.

تولید کود ارگانیک توسط کرم‏های زباله‏خوار در سمنان

مدیر تولید کود ارگانیک «ورمی کمپوست» توسط کرم‏های زباله‏خوار در استان سمنان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار اظهار داشت: شرکت رهپویان طبیعت سبز بکر استان سمنان در زمینه پرورش کرم زباله‏خوار و تولید کود ورمی کمپوست به عنوان کارآفرین برتر معرفی شد.

سیدابوذر شاهورانی اظهار داشت: کود ورمی کمپوست قابلیت 99 درصدی جذب برای درختان میوه و گیاهان گلخانه‏ای و... را داراست.

وی بیان کرد: ورمی کمپوست محصول تغذیه کرم زباله‏خوار است که پس از بلعیده شدن مواد آلی شامل ضایعات گیاهی، دامی، صیفی‏جات و سبزی‏جات و پسماندهای آلی شهری از سیستم گوارشی کرم عبور کرده و پس از تجزیه و مخلوط شدن با هورمون‏ها و آنزیم‏های گوارشی از بدن کرم خارج می‏شود.

افزایش مقاومت گیاهان در مواجهه با تنش‏های محیطی

مدیر تولید کود ارگانیک «ورمی کمپوست» توسط کرم‏های زباله‏خوار در استان سمنان برخی از خواص کود ورمی کمپوست را نیز برشمرد و گفت: استفاده از این کود سبب افزایش مقاومت گیاهان در مواجهه با تنش‏های محیطی و عوامل بیماری‌زای خاک می‏شود.

وی افزود: افزایش رنگ گل‏ها و طعم و مزه در محصولات کشاورزی و تامین عناصر ریز مغذی مورد نیاز انواع گیاهان و ... نیز از دیگر خواص کود است.

شاهورانی تصریح کرد: دفع زباله‏های شهری در تمام کشورها به عنوان یک معضل بزرگ محسوب می‏شود و سوزاندن و دفن کردن این زباله‏ها عوارض و پیامدهای مخربی برای محیط‌ زیست به همراه دارد.

زباله‏ها به بهترین کودهای ارگانیک تبدیل می‏شود

مدیر تولید کود ارگانیک «ورمی کمپوست» توسط کرم‏های زباله‏خوار در استان سمنان اضافه کرد: می‏توانیم با مدیریت هوشمند پسماندها و جمع‏آوری مواد آلی و جداسازی آنها از دیگر مواد، زباله‏ها را توسط کرم‏های زباله‏خوار به بهترین کود ارگانیک که وجهه بین‏المللی دارد، تبدیل کنیم.

شاهورانی در رابطه با کاربردهای کرم زباله‏خوار گفت: این کرم‏ها منابعی سرشار از پروتئین هستند که می‏توان از آن علاوه بر تولید کود ورمی کمپوست به عنوان غذای اصلی طیور و آبزیان، تولید لوازم آرایشی، بهداشتی و دارویی نیز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: شرکت تولیدکننده این محصول به شکل سهامی خاص زیر نظر اداره کل فنی و حرفه‏ای استان سمنان و با دریافت گواهینامه بین‏المللی از این اداره‏کل به فرهنگ‏سازی و ایجاد اشتغال در سطح استان سمنان پرداخته است.

مدیر تولید کود ارگانیک «ورمی کمپوست» توسط کرم‏های زباله‏خوار در استان سمنان گفت: این شرکت با هشت سال سابقه فعالیت در زمینه پرورش کرم زباله‏خوار و تولید کود ورمی کمپوست به عنوان کارآفرین برتر معرفی شد.

انتهای پیام/2249/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول