اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

نظارت محیط زیست بر تفرج‌گاه‌ها لازم است/زباله‌ها ورودی شهرها را زشت کرده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد گفت: شهرستان بویراحمد دارای تفرجگاه‌ها و بوستان‌های زیادی است که محیط زیست باید مدیریت صحیح و مناسب اثرات تخریبی گردشگری در این شهرستان را به حداقل برساند.

نظارت محیط زیست بر تفرج‌گاه‌ها لازم است/زباله‌ها ورودی شهرها را زشت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه عصر امروز در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بویراحمد توجه به بخش‌ها و شهرهای این شهرستان برای جذب گردشگر را مهم ارزابی و اظهار داشت: با توجه به اینکه در سطح بخش‌ها زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده و برخی از آن‌ها دارای مناطق بکر و جاذبه‌های تفریحی خاصی هستند از این رو توجه به این مناطق و اقدامات لازم جهت آماده‌سازی برای جذب گردشگر ضروری است.

فرماندار بویراحمد با تأکید به شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: مکان و محل‌های اسکان موقت مسافران باید با شرایط بهتر از سوی این نهاد لحاظ شود تا مسافران در زمان استقرار در این شهرستان مشکل خاصی در این خصوص نداشته باشند.

* لزوم تشدید نظارت در بازار یاسوج

الفونه مشکلات موجود در سطح بازار را زیاد دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها و شرایط اقتصادی امروزی، نظارت و بازرسی بر بازار به منظور مقابله با هرگونه گران‌فروشی و توزیع غیر مجاز در سطح بازار در 40 روز باقی مانده از سال جاری لازم بوده و باید با متخلفان مطابق قانون برخورد شود.

وی آماده‌سازی ورودی شهرها در جذب گردشگران را مؤثر دانست و افزود: در ورودی‌های شهرستان بویراحمد روستاهای بزرگ وجود دارد، بنابراین باید به منظور نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها در ورودی‌های شهر دهیاران با همکاری شهرداری اقدامات لازم را اعمال کنند.

* ورودی شهرها در رضایت‌مندی مسافران مهم است

مسئول ارشد اجرایی در شهرستان بویراحمد وضعیت ورودی شهرها را در میزان رضایت‌مندی مسافران مؤثر عنوان کرد و گفت: در ستاد استانی مقرر شد یک بسته فرهنگی با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اعضای ستاد با همت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری جهت آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان توزیع شود.

رئیس کمیته هماهنگی و پشتیبانی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان بویراحمد نبود پارکینگ مورد نیاز در سطح شهر یاسوج را از دیگر مشکلات این شهرستان بیان کرد و گفت: کمبودهای زیادی در این شهرستان وجود دارد که شهرداری باید ساماندهی پارکینگ‌ها را در دستور کار قرار دهد.

الفونه وضعیت نظافت در شهر یاسوج را به نسبت دیگر شهرهای کشور مناسب ارزیابی کرد و گفت: شهرداری یاسوج در نظافت و پاکیزه کردن شهری اقدامات مناسب را اعمال کرده که امیدواریم خدمات‌رسانی مضاعفی را در این ایام به شهروندان و گردشگران ارائه دهند.

* محیط‌ زیست به میدان بیاید

وی ابراز داشت: در سطح شهرستان بویراحمد پنج شهر وجود دارد که دارای تفرجگاه‌ها و بوستان‌های زیادی است که باید محیط زیست مدیریت صحیح و مناسب در این خصوص انجام دهد تا اثرات تخریبی گردشگری در این شهرستان به حداقل برسد.

فرماندار بویراحمد به دیگر برنامه‌های اجرایی در ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: در 20 اسفندماه مانوری جهت میزان آمادگی دستگاه‌ها اجرا می‌شود و در 24 اسفند فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی به صورت عملیاتی اجرا و ارائه خدمت می‌کنند.

در این نشست مقرر شد، رئیس شورای بانک‌ها به تمامی بانک‌ها، ابلاغیه‌ آمادگی و خدمات‌رسانی به مسافران و آگاهی از سالم بودن خودپردازها در سطح شهر را ابلاغ کن، همچنین شرکت گاز، آب و فاضلاب همکاری لازم با متولیان اسکان و کمپینگ‌های نوروزی را داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول