اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه اعلام کرد

تولید روزانه 450 تن زباله در ارومیه

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه گفت: روزانه 450 تن زباله در ارومیه تولید می‌شود.

تولید روزانه 450 تن زباله در ارومیه

عزیز قال امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: روزانه 450 تن زباله در ارومیه تولید می‌شود که سرانه تولید برای هر شهروند رقمی معادل 700 گرم است.

وی افزود: 40 درصد این زباله‌ها به صورت مکانیزه و 60 درصد آن نیمه مکانیزه جمع‌آوری می‌شود.

قال با بیان اینکه هم‌اکنون تنها یک سایت دفع زباله در ارومیه فعالیت می‌کند، اضافه کرد: این سایت در 25 کیلومتری ارومیه در نزدیکی روستای نازلو قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود با اتمام عملیات ساخت کارخانه تولید کود آلی خط پردازش زباله برای قابل استفاده شدن این مواد دور ریز شده، به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ارومیه از جانمایی و نصب یک‌هزار و 600 مخزن 700 لیتری در سطح شهر ارومیه برای اجرای طرح مکانیزاسیون پسماندهای شهری خبر داد و تاکید کرد: 40 خودرو مسقف به بازوهای هیدرولیکی مجهز شده‌اند که کار تخلیه این مخزن‌ها را بر عهده دارند.

قال ادامه داد: یک دستگاه خودرو مکانیزه مخزن شوی، پنج دستگاه جاروی مکانیکی، سه دستگاه نمک‌پاش و پنج دستگاه سیمی تریلر به ماشین‌آلات سازمان پسماند افزوده شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون طرح تفکیک زباله از مبدأ در کل محدوده منطقه یک شهری ارومیه در حال اجرا است، اظهار داشت: این طرح به صورت مراجعه مستقیم و استقرار سه باب غرفه ثابت انجام می‌گیرد که با برنامه‌ریزی انجام شده، به مرور کل سطح شهر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد.

قال بیان داشت: رفت و روب و تنظیف شهری، جمع‌آوری پسماندهای شهری به طور روزانه، اتلاف حیوانات موذی، لای‌روبی انهار و چاه‌ها، مدیریت ایستگاه‌های میانی زباله، مدیریت نخاله‌های شهری، انجام عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی، ادامه طرح تفکیک از مبدأ و آموزش چهره به چهره از دیگر اقدامات مهم سازمان پسماندهای شهرداری ارومیه است.

انتهای پیام/ 61012/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول