اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کتالم و سادات‌شهر رامسر:

پروژه‌های کمپوست شمال موفق نبود / تولید 20 تن زباله در 2 شهر

خبرگزاری فارس: شهردار کتالم ـ سادات‌شهر رامسر گفت: با توجه به عدم توفیق پروژه‌های کمپوست در استان‌های شمالی و دپوی زباله به این نتیجه رسیدیم باید به سمت احداث کارخانه زباله‌سوز برویم.

پروژه‌های کمپوست شمال موفق نبود / تولید 20 تن زباله در 2 شهر

مظاهر باقر سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر با اشاره به مسئله مدیریت پسماند عنوان کرد: با توجه به عدم توفیق پروژه‌های کمپوست در استان‌های شمالی و دپوی زباله، به این نتیجه رسیدیم به سمت احداث کارخانه زباله‌سوز برویم.

سلیمی از شهروندان این دو شهر خواست که با کم ‌کردن حجم زباله به مدیریت پسماند در منطقه کمک کنند.

وی درباره فواید زباله‌سوز گفت: دستگاه‌ها و ماشین‌های زباله‌سوز هم فضا و مکان زیادی را اشغال نمی‌کنند و هم دردسرهای کمپوست را ندارند.

شهردار کتالم و سادات‌شهر رامسر افزود: با سوزاندن زباله به وسیله ماشین‌های زباله‌سوز می‌توان انرژی برق تولید کرد که با فروش این انرژی گرانبها بخشی از هزینه‌ها تامین شود که در این راستا مذاکراتی با شرکت‌های خصوصی انجام دادیم.

سلیمی با انتقاد از سرانه بالای تولید زباله اعلام کرد: روزانه 20 تن زباله در شهرهای سادات‌شهر و کتالم توسط اهالی این دو شهر تولید می‌شود که از شهروندان درخواست کردیم در راستای مدیریت پسماند کمک کنند.

این مسئول بیان کرد: شهروندان می‌توانند با کم‌ کردن حجم زباله از آشپزخانه، سفره‌های غذا گرفته تا احداث کارخانه زباله‌سوز در منطقه رامسر به شهرداری یاری برسانند. 

انتهای پیام/86024/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول