اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان محیط زیست:

مشکل زباله 7 شهر کشور مدیریت می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام سازمان محیط زیست گفت: تا پایان امسال باید زباله‌های شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، کرج، مشهد، تبریز و اراک به صورت صددرصدی مدیریت شوند.

مشکل زباله 7 شهر کشور مدیریت می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد‌علی شاعری بعد از ظهر امروز در نشست مشترک خبری با مدیرکل محیط زیست مازندران با رسانه‌های گروهی استان مازندران درباره بهره‌برداری از صنایع شن و ماسه در کشور گفت: صدور پروانه جدید بهره‌برداری شن و ماسه در کشور ممنوع است و در حال حاضر بهره‌برداری شن و ماسه مجوزشان را از قبل دریافت کردند.

رعایت استاندار زیست محیطی

وی تاکید کرد: به بهره‌بردارانی که مجوز داده شد اعلام کردیم که باید استانداردهای موجود را رعایت کنند.

قائم مقام سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: امکان جلوگیری از فعالیت‌ کارخانه‌های شن و ماسه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مازندران کمبود معادن شن و ماسه داریم و نیازهای استان مازندران به شن و ماسه باید تامین شود ولی بهره‌برداران باید استاندارد‌های تعیین شده را رعایت کنند.

شاعری در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه از چند مورد تخلف عکس و گزارش تهیه کردیم، بیان داشت: تلاش این است که کارخانه‌های شن و ماسه جاده هراز و فیروزکوه را به گونه‌ای ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: مصالح جاده هراز، تهران و فیروزکوه باید تامین شود ولی با رعایت دغدغه‌های زیست محیطی به‌گونه‌ای که توسعه با تخریب مواجه نشود.

70 تا 80 درصد زباله‌های مازندران سنتی مدیریت می‌شوند

این مسئول در مورد اقدامات محیط زیست برای ساماندهی زباله در مازندران گفت: 70 تا 80 درصد زباله‌های مازندران به صورت سنتی مدیریت می‌شود.

قائم مقام سازمان محیط زیست ادامه داد: در پنج منطقه مازندران سایت ساماندهی زباله طراحی شد که اجرای دو سایت زباله‌سوز عملیاتی شد.

پایان برنامه پنجم پایان مدیریت سنتی زباله در مازندران

وی اضافه کرد: تا پایان برنامه پنجم دولت زباله‌های مازندران باید به صورت کامل مدیریت شوند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال باید زباله‌های شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، کرج، مشهد، تبریز و اراک به صورت صددرصد مدیریت شوند.

قائم مقام محیط زیست در ادامه یادآور شد: پسماندهای کشاورزی را باید تا پایان برنامه پنجم هدف‌گذاری کنیم و نسبت به ساماندهی آنها اقدام شود.

مدیریت زباله ساری در 130 کیلومتری این شهر

شاعری در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که آیا انتقال زباله ساری به 130 کیلومتر خارج از ساری و دفن آن در منطقه کوهستانی را مدیریت اعلام می‌کنید، گفت: به خاطر نبود زمین کافی مجبور به دفن زباله در این منطقه شدیم، ساماندهی زباله در مازندران نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگی دارد.

انتهای پیام/86004/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول