اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

لزوم جمع‌آوری زباله‌ها از سطح مراتع استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان بر لزوم جمع‌آوری زباله‌ها از سطح مراتع استان زنجان تاکید کرد.

لزوم جمع‌آوری زباله‌ها از سطح مراتع استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه بزرگداشت هفته منابع طبیعی ظهر امروز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد.

در این نشست که با هدف همفکری و رایزنی برای پوشش هر چه بهتر برنامه‌های این هفته از صدا و سیما برگزار شد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در سخنانی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره اهمیت منابع طبیعی و تبدیل فرهنگ این مقوله به معارف عمومی اظهار داشت: بی‌شک مشارکت و همکاری مردم در این رابطه برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی و مراتع می‌تواند یاریگر منابع طبیعی استان باشد.

به گفته محمدرضا نهاوندی‌پور جمع‌آوری زباله و جلوگیری از بروز آتش‌سوزی در مراتع مواردی است که باید به آن توجه شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با پرداختن به روزشمار برنامه‌های هفته منابع طبیعی اظهار کرد: برنامه‌های روز اول تا چهارم به ترتیب با همکاری دانشگاه زنجان، شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار می‌شود که انتظار داریم این برنامه از سوی صدا و سیمای مرکز زنجان پوشش داده شود.

بهمن اسکندری پخش برنامه میزگرد با موضوع آبخیزداری و آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی با حضور کارشناسان دادگستری را خواستار شد و افزود: برگزاری این برنامه‌ها زمینه آشنایی بیشتر مردم را با قوانین موجب خواهد شد.

در ادامه این نشست مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ضمن تقدیر از تعامل جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با این مرکز گفت: ورود پیدا کردن به برخی بخش‌های این دو نهاد وظیفه ماست و درباره منابع طبیعی همانطوری که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند، ما نیز برای اشاعه فرهنگ حفظ و صیانت از منابع طبیعی گام برمی‌داریم.

به گفته مرتضی صفری پرداختن به موضوعاتی درباره تصرفات، تخریب و تغییر کاربری در اراضی ملی و قوانین حقوقی و فراهم کردن زمینه برای فرهنگ‌سازی مردم درباره منابع طبیعی و اهمیت آن ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من پرداختن به موضوع حقوقی در گفت‌وگوی ویژه خبری در راستای آگاه‌سازی روستاییان و حوضه‌نشینان و بهره‌برداران باید در اولویت این برنامه‌ها باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اعلام اینکه در 10 ماهه ابتدایی سال بیش از 265 مورد گزارش و خبر با موضوع منابع طبیعی و آبخیزداری توسط صدا و سیمای مرکز زنجان پخش شده است، افزود: در این مدت بیش از 762 مورد خبر و گزارش نیز در حوزه جهاد کشاورزی پوشش داده شده است.

در ادامه مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه مخاطبان اصلی برنامه‌های رادیویی را بهره‌برداران و روستاییان تشکیل می‌دهند، لزوم پخش زنده این برنامه را از رادیو درخواست کرد و گفت: در صورت امکان صدا و سیما می‌تواند برنامه‌های روزهای دیگر این هفته را پوشش دهد و انتظار داریم در برنامه‌های پرمخاطب گئجه‌لر گوروشو، سلام صبح بخیر و دیگر برنامه‌ها در این هفته به موضوع منابع طبیعی بیشتر بها داده شود.

در پایان مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان پیشنهاد داد برگزاری مسابقه با موضوع منابع طبیعی از رادیو می‌تواند زمینه مشارکت بیشتر مردم را رقم بزند، حتی در برنامه حرف حساب نیز کارشناسان مربوطه به سئوالات مردمی پاسخگو باشند.

وی در ادامه محوریت برنامه «بیزیم ائللر» با موضوع  ترویج و گسترش منابع طبیعی را در این هفته مهم دانست.

انتهای پیام/2308/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول