اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر در مجلس:

ساخت نیروگاه زباله‌سوز نوشهر کند است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از کندی پروژه نیروگاه زباله‌سوز شهرستان نوشهر گلایه کرد.

ساخت نیروگاه زباله‌سوز نوشهر کند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، قاسم احمدی ظهر امروز در جمع دوستداران محیط زیست شهرهای غرب مازندران اظهار داشت: در استان‌های شمالی با مباحث زیست محیطی و طبیعت به‌صورت جدی برخورد نشده است و گاهی طبیعت فدای زباله‌ها می‌شود و این نعمت خدادادی به خاطر عدم تدبیر و مدیریت صحیح در حال تخریب و از بین رفتن است.

وی افزود: حفظ و صیانت از طبیعت و محیط زیست به معنای عدم استفاده از طبیعت و در انزوا ماندن آن نیست، بلکه با مدیریت صحیح بتوان از محیط زیست استفاده درست برد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: اگر در عرصه‌ای وارد شدیم و همزمان با اجرا توانستیم مدیریت کنیم می‌توانیم ادعا کنیم که محیط زیست را حفظ کرده‌ایم.

احمدی یادآور شد: منطقه حفاظت شده البرز از نظر نوع استفاده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. اگر مردم در طبیعت نتوانند به درستی از آن برای زندگی استفاده کنند پس دچار مشکلاتی خواهند شد.

وی با اشاره به نیروگاه‌های زباله‌سوز ساری و نوشهر گفت: نیروگاه ساری برای مشکل زباله مردم مرکز و شرق استان و نیروگاه نوشهر برای منطقه غرب مازندران توسط رئیس سازمان محیط زیست کلنگ‌زنی شد که در حال احداث است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نیروگاه زباله‌سوز نوشهر از محل سفر مقام معظم رهبری 25 میلیارد را به خود اختصاص داده است. همچنین با پیگیری استاندار مازندران و به لطف وزیر اقتصاد و دارایی نیز 70 میلیارد ریال به این پروژه بزرگ اختصاص یافت.

وی با ابراز گله‌مندی از کندی پروژه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر اظهار داشت: اگر قرار باشد این پروژه 4 تا 5 سال به طول انجامد طبیعتا به همین اندازه به جنگل و محیط زیست آسیب خواهد رسید.

احمدی اذعان داشت: در منطقه کلاردشت، رامسر، تنکابن و چند نقطه دیگر زباله‌ها در دامن طبیعت ریخته می‌شود که این امر صدمات زیادی را به طبیعت و محیط زیست وارد می‌کند. در صورت احداث کارخانه زباله‌سوز این مشکل برطرف می‌شود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با ایجاد کارخانه کمپوست و سایر اقدامات می‌توان جلوی آسیب به محیط زیست را گرفت و طبیعت را حفظ کرد که باید اعتبارات ویژه اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: باید در کنار اجرای پروژه‌هایی که ایجاد اشتغال می‌کند به حفظ محیط زیست نیز کمک کنیم و باید در این بخش از سوی مدیران مربوطه بیشتر کار شود.

احمدی با اشاره به عواقب رهاسازی زباله در غرب مازندران از سوی مسافران گفت: ای کاش همانقدر که برای زباله و حفظ محیط زیست نگران هستیم به همان اندازه نیز فرهنگ جمع‌آوری زباله بین مسافران گسترش می‌یافت و آنان به همین راحتی بعد از ترک محل زباله‌ها را در طبیعت رها نسازند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی افزود: به موازات اهمیت محیط زیست به همان اندازه مهمانان فرهنگ استفاده از طبیعت را رعایت کنند.

وی در پایان خواستار اجرای هر چه سریع‌تر نیروگاه زباله‌سوز نوشهر شد.

انتهای پیام/86019/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول