اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلسه‌ای که آغاز نشده لغو شد

کارگروهی که متولیانش حاضر نبودند / انتقاد از بی‌توجهی به حوزه کشاورزی

خبرگزاری فارس: کارگروه تخصصی آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل در حالی برگزار شد که متولیان آن در جلسه حاضر نبودند و به همین دلیل جلسه بعد از نیم ساعت معطلی لغو شد.

کارگروهی که متولیانش حاضر نبودند / انتقاد از بی‌توجهی به حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه کارگروه تخصصی آب، کشاورزی و منابع طبیعی که صبح امروز در استانداری برگزار شد، معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل که خود با تاخیر در جلسه حاضر شده بود اقدام به حاضر و غائب کردن دعوت‌شدگان به جلسه کرد که در کمال تعجب متولیان این حوزه مدیرانش در جلسه حاضر نبودند و نسبت به تشکیل این جلسه بی‌توجهی کرده بودند.

از جمله غائبان که بیش از 95 درصد اعضای کارگروه را تشکیل می‌داد رئیس جهاد کشاورزی، نظام مهندسی کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، راه و شهرسازی، اداره کل غله، منابع طبیعی، گمرک، محیط زیست،‌ استاندارد، دامپزشکی، آب منطقه‌ای،‌ شرکت برق، شهرک‌های صنعتی، کشت و صنعت مغان و پارس، شیلات، تعاون روستایی، بانک کشاورزی و ملی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه آزاد، پیام نور و جامع علمی – کاربردی بودند که به دلیل حاضر نبودن روسای این دستگاه‌ها جلسه بعد از نیم ساعت بلاتکلیفی لغو شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با انتقاد از بی‌توجهی متولیان حوزه کشاورزی به تشکیل این جلسه و حضور مرتب و به موقع در کارگروه تخصصی آب، کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: این عدم حضور نشان می‌دهد که مسائل کشاورزی کمرنگ شده و به رغم اولویت و مزیت اول استان در توسعه مورد بی‌مهری و غفلت واقع شده است.

سید حامد عاملی ضرورت هزینه کرد درست منابع را به همراه آسیب‌شناسی از وضعیت موجود یادآور شد و گفت: ما نیازمند آن هستیم تا گفتمان توسعه در جامعه شکل بگیرد تا با مشارکت نخبگان، بخش‌های خصوصی و دولتی و دلسوزان جامعه ایمن گفتمان تبدیل به مطالبه عمومی شده و با درخواست مردم روبرو شویم تا تحرک و پویایی‌مان را حفظ کنیم.

وی برجستگی‌های بخش کشاورزی استان را ویژه و ممتاز توصیف کرد و یادآور شد: به رغم این ویژگی‌های برجسته ما در بسیاری از شاخص‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم و به نظر می‌رسد برای رسیدن به میانگین کشوری باید حرکت انقلابی و نهضت عظیمی را به راه اندازیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل ضرورت نگاه درست به مدیریت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را یادآور شد و تصریح کرد: ما باید مسیر و ابزار حرکتمان را به گونه‌ای طراحی و تدوین کنیم تا با بهترین امکانات و سرعت لازم به سمت توسعه حقیقی حرکت کنیم.

باید به سرمایه‌های منطقه‌ای با دید ملی نگاه کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم در بخش کشاورزی و هم گردشگری راهبرد و مدل ما توجه ملی به سرمایه‌های منطقه‌ای و استانی است، افزود: اگر این نگاه ملی حاکم شود و رسانه‌ها و مطبوعات نیز به عنوان مطالبه عمومی آن را پیگیری کنند قطعاً قادر خواهیم بود با جذب اعتبارات ویژه جهش واقعی داشته باشیم و شکاف‌ها را برطرف کنیم.

این مسئول تاکید کرد: نگاه ملی و جذب سرمایه ملی منجر می‌شود تا جایگاه ملی به سرمایه‌هایمان داشته باشیم و با اخذ ردیف اعتبارات ویژه بتوانیم به مانند دشت خوزستان در جذب سرمایه‌گذاری‌ها و ارتقای شاخص‌ها موفق عمل کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل به حرکت‌های مثبت آغاز شده در دوری از وابستگی به اقتصاد نفت را یادآور شد و گفت: ما باید در فکر تولید ثروت و افزایش در‌آمد برای مردممان باشیم که در این مسیر گام جدی ما توجه به ظرفیت‌های داخلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این جلسه که تنشی نیز بین متولیان بخش کشاورزی و بخش خصوصی صورت گرفت مقرر شد جلسات کارگروه تخصصی آب، کشاورزی و منابع طبیعی از این به بعد در محل جهاد کشاورزی استان برگزار شود.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول