اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری:

کاربرد انرژی هسته‌ای در کشاورزی ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری گفت: کاربرد انرژی هسته‌ای در حوزه کشاورزی، بسیار ضروری و مورد نیاز کشور است.

کاربرد انرژی هسته‌ای در کشاورزی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، شعبان شاکری پیش از ظهر امروز در نخستین همایش هسته‌ای دانش‌آموزی کشور در سالن اجتماعات هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری، اظهار داشت: مجاهدت‌ها و تلاش‌های دانشمندان علمی، دلیل حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب است.

وی ادامه داد: همه کشورهای بیگانه پذیرفته‌اند که پیشرفت‌های علمی ایران تبلیغات و نمایش نیست و ایران از قدرت قابل توجهی در زمینه علمی و نظامی برخوردار است.

این مسئول یادآور شد: در دل تحریم‌های شکننده شاهد تولید هواپیمای بدون سرنشین، ارسال موجود زنده به فضا و ساخت تونل هوای مافوق صوت هستیم.

شاکری تصریح کرد: هر یک از این رویدادها می‌تواند مشتی بر تحریم‌های غرب و دنباله‌روهای آن‌ها باشد.

وی گفت: شعار ما این است که تحریم نمی‌تواند پیشرفت‌های علمی ما را متوقف کند.

شاکری با بیان این‌که انرژی هسته‌ای از مهم‌ترین پیشرفت‌های ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: انرژی هسته‌ای خدمات مهمی را از جمله در زمینه تولید برق، پزشکی، بهداشتی، صنایع و مهم‌ترین بخش آن در حوزه کشاورزی دارد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو ساری، افزود: افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به غذا و آب و حتی صادرات محصولات غذایی، لازم است که به این نیاز پاسخ دهیم.

وی با بیان این‌که امروز در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه استفاده از انرژی هسته‌ای متداول است، اظهار داشت: ایران هم از این مقوله مستثنا نیست.

شاکری با اشاره به این‌که کاربرد انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی برای بسیاری از مردم مشخص و شفاف نیست، گفت: مسئولیت همایش‌های این چنینی آشنایی مردم عادی، دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه تأثیر دانش هسته‌ای در حوزه کشاورزی است‌.

وی عنوان کرد: کنترل و از بین بردن حشرات با استفاده از دانش هسته‌ای، به تأخیر انداختن زمان رسیدن محصولات، جلوگیری از جوانه زدن محصولاتی مانند پیاز و سیب زمینی و ... بعضی از کاربردهای انرژی هسته‌ای در علم کشاورزی است و می‌تواند حوزه کشاورزی ما را تقویت کند.

شاکری یادآور شد: کاربرد انرژی هسته‌ای در حوزه کشاورزی، بسیار ضروری و مورد نیاز کشور است.

انتهای پیام/86007/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول