اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار انار:

باید به اعتبارات کشاورزی‌ انار توجه ویژه‌ای شود

خبرگزاری فارس: فرماندار انار گفت: باید نسبت به اعتبارات کشاورزی‌ شهرستان انار توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

باید به اعتبارات کشاورزی‌ انار توجه ویژه‌ای شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، غلامعلی موحدی‌نیا بعد از ظهر امروز در ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان با حضور مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان به بیان مشکلات بخش کشاورزی شهرستان انار و راهکارهای پیشنهادی پرداخت و اظهار داشت: در‌خواست ما این است که نسبت به اعتبارات کشاورزی‌ شهرستان انار توجه ویژه‌ای به عمل آید. 

وی با اشاره به مشکلات کم‌آبی و ظرفیت‌های شهرستان انار در بخش کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی، رفع موانع موجود بر سر راه اخذ تسهیلات توسعه کشاورزی و مشکلات مربوط به اسناد زمین‌های کشاورزی را خواستار شد.

موحدی‌نیا از مسئولان عضو ستاد توسعه بخش کشاورزی خواست تا راه‌اندازی کار کشاورزی منطقه را که در نهایت منجر به صرفه‌جویی در منابع آبی و رونق بخشیدن به شهرستان می شود را در اولویت قرار دهند.

عباس ملایی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان در این نشست گفت: شهرستان انار با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و کشاورزی تک محصولی در مورد اخذ تسهیلات و طرح‌های توسعه بخش کشاورزی، طرح‌هایی را معرفی کرده است.

وی ابراز داشت: استان کرمان از نظر تعداد طرح و عدم انحراف از دستورالعمل‌ها در کشور رتبه اول را دارد و در این بین شهرستان انار با 207 طرح با تسهیلات پنج میلیارد و 800 میلیون تومان در بخش کشاورزی شامل آبیاری، طیور، دامپروری و صنایع تبدیلی ‌فعال بوده و ضرورت دارد، مسئولان با جدیت این فعالیت‌ها را دنبال کنند. 

ملایی افزود: 46 میلیارد و 800 میلیون تومان در حوزه صندوق توسعه کشاورزی تسهیلات با کارمزد هفت درصد در رابطه با توسعه کشاورزی داشتیم که 173 میلیارد تومان بانک کشاورزی در قالب چهار هزار و 600 طرح اعتبارات جذب شده و اعتبار صندوق توسعه‌ در حال تشکیل پرونده و عقد قرارداد و جذب است که امیدواریم حداکثر تا یک ماه آینده این اعتبارات جذب شود.

وی اذعان داشت: همزمان با این طرح‌ها، اعتباراتی با کارمزد 13 درصد از صندوق توسعه ملی داریم که سقف آن برای شمال استان حدود 98 میلیارد تومان است که طرح‌های بزرگ کشاورزی‌ بالای یک میلیارد تومان است و در صورتی که نیاز به تسهیلات داشته باشند در قبال این طرح پرداخت می‌شود و اکنون در حال جذب و تشکیل پرونده و عقد قرارداد با متقاضیان هستیم و امید است تا پایان سال اعتبارات جذب شود.

ملایی در پایان یادآور شد: در مجموع، استان کرمان از نظر تعداد طرح کشاورزی در کشور رتبه اول را دارد و انار هم از اعتبارات طرح کشاورزی پنج میلیارد و 800 میلیون تومان در بخش آب، طیور، دام و فعالیت‌ها‌ و اصلاح باغ جذب کرده است.

انتهای پیام/80021/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول