اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چرام خواستار شد

لزوم تقویت نظام صنفی کشاورزی چرام

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چرام با بیان این‌که 90 درصد فعالیت‌های بخش کشاورزی در این شهرستان مربوط به تعاونی‌ها است، گفت: تقویت نظام صنفی بخش کشاورزی چرام ضروری است.

لزوم تقویت نظام صنفی کشاورزی چرام

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام سیدخدارحم معتمدی صبح امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان چرام با بیان این‌که حلقه گمشده‌ای که امروز باید در این نشست روی آن بحث کرد و به نتیجه رسید این است که ما میزان تولیدی را که انجام می‌دهیم، مصرف نمی‌کنیم، اظهار کرد: حلقه از تولید تا مصرف به خوبی مدیریت نشده و تولیدکننده شرایط تولید را دارد اما این‌که مرکز خرید، فروش و سود اقتصادی که به کشاورز برمی‌گردد کجا سامان‌دهی شود یک حقیقت گمشده است که تاکنون کسی مجری آن نشده است.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان چرام خواستار مستقل شدن بخش‌های وابسته به جهاد کشاورزی مثل تعاون روستایی و بانک کشاورزی شد و عنوان داشت: اگر بخواهیم در سطح شهرستان کار انجام دهیم باید اول به دنبال برنامه‌ریزی باشیم که تولیدات چگونه می‌خواهند مصرف شوند.

وی با بیان این‌که در بخش توسعه کشاورزی تسهیلاتی را دادیم اما می‌بینیم مردم تمایل دارند تسهیلات را از بخش کشاورزی گرفته و در بخش دیگری سرمایه‌گذاری کنند، گفت: با توجه به فعالیت‌های عمده‌ای که در سطح شهرستان در حال حاضر متقاضی داشته و با توجه به استعداد منطقه، می‌توانیم به جای دادن تسهیلات امکانات را در بین کشاورزان توزیع کنیم.

*زمینه و استعداد کشاورز باید تقویت شود

این مسئول اضافه کرد: سیستم کشاورزی ما در سطح کشور این است و نمی‌توانیم چیز خاصی را به کشاورز دیکته کنیم، بلکه می‌توانیم زمینه و استعداد را فراهم کنیم تا این زمینه و استعداد مدیریت شود.

وی افزود: روی مسائل کشاورزی باید به گونه‌ای اقدام شود که به نتایج خوبی جهت تشویق کشاورز رسید و تشویق این است که ببینیم انگیزه کشاورز از چه راهی تأمین می‌شود.

معتمدی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به راکد بودن بخش زیادی از گاوداری‌های چرام خواستار بررسی و بسط این طرح شد و بحث اصلی را نخریدن تولیدات دام دانست.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام با بیان اینکه باید سیاست‌های بلند مدت و کوتاه مدت را در چرام مشخص کنیم، خاطرنشان کرد: با تبدیل صنایع به فراورده می‌توان مرکز خرید راه‌اندازی و توزیع شیر به طور مستقیم در شهرستان چرام به ازای تسهیلات 7.5 درصد راه‌اندازی شود.

*90 درصد فعالیت‌های کشاورزی مربوط به اداره تعاونی است

وی با اشاره به این مطلب که تنها کارخانه روغن‌کشی زیتون در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان چرام است، به راه‌‌اندازی کارخانه بسته‌بندی خیارشور و راه‌اندازی کارخانه بسته‌بندی و فرآور‌ی عسل اشاره کرد.

معتمدی خواستار تقویت نظام صنفی کشاورزی شد و 90 درصد فعالیت‌های کشاورزی را مربوط به تعاونی دانست.

این مسئول با اشاره به عدم وجود اتحادیه دامداران در شهرستان چرام ابراز داشت: اتحادیه دامداران متشکل از پنج دامدار است که تصمیم‌گیری کرده و می‌توانند برای ورود نهاده و علوفه به جهاد کشاورزی فشار بیاورند و با برنامه‌ریزی کارها را خود سامان‌دهی کنند.

رئیس جهاد کشاورزی چرام با تأکید بر تشکیل و راه‌اندازی ادارات تابع جهاد کشاورزی و همچنین تحت فرمان مرکز تولید بودن این ادارات، متذکر شد: در بحث تولید هر مشکلی که وجود داشته باشد، جهاد کشاورزی پاسخگو خواهد بود اما بحث خرید و مصرف وظیفه جهاد کشاورزی نیست.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول