اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی چرام عنوان کرد

اراضی مرغوب کشاورزی چرام به صنعت واگذار نشود

خبرگزاری فارس: معاون منابع طبیعی چرام با بیان این‌که نباید مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی را به بخش صنعت واگذار شود، گفت: باید از این زمین‌ها در راستای کار و تولید بیشتر و بهتر استفاده کرد.

اراضی مرغوب کشاورزی چرام به صنعت واگذار نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، احسان نعمتی صبح امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان چرام با بیان این‌که در بحث کشاورزی مشکلاتی وجود دارد که از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید، اظهار کرد: از کل سرمایه‌گذاری‌ که صورت می‌گیرد تنها 14 درصد در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام افزود: اگر ما خیلی به این قضیه هم امیدوار باشیم، خواهیم دید که آن‌گونه که باید در شهرستان چرام سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در حال حاضر بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است، عنوان داشت: اگر تبصره‌های بخش کشاورزی را طی سال‌های اخیر بررسی کنیم، می‌بینیم که به چه جایگاهی رسیده‌ایم و می‌توانیم تصمیم‌گیری خوبی برای آینده داشته باشیم.

*اولین انقلاب به وجود آمده در سطح دنیا انقلاب کشاورزی است

این مسئول اولین انقلاب به وجود آمده در سطح دنیا را انقلاب کشاورزی دانست و گفت: اگر از صنایع تبدیلی صحبت کنیم در جهت توسعه باید زمینه سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی وجود داشته باشد.

نعمتی تصریح کرد: در چرام به عنوان قطب کشاورزی مشکلات زیادی داریم که یکی از این مشکلات با توجه به رشد جمعیت، عدم مکانیزاسیون بخش کشاورزی است.

معاون منابع طبیعی شهرستان چرام خواستار به کار گرفتن بهتر ظرفیت‌های زمین‌های کشاورزی در شهرستان چرام شد و گفت: مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی ما را به بخش صنعت واگذار می‌کنند و این باعث عدم رونق بخش کشاورزی می‌شود.

*برخی مسائل باید ریشه‌ای حل شوند

نعمتی گفت: در سیستم بانکی کشور تسهیلات متناسب با کارمزد بخش خدمات یا صنعت سرمایه‌گذاری می‌شود و به بخش کشاورزی تخصیص داده می‌شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه برخی مسائل باید ریشه‌ای حل شوند، یادآور شد: مشکلات به گونه‌ای نباشند که در کارگروه شهرستان فقط مطرح شود بلکه با مطرح شدن در جلسات متعدد سعی کنیم موانع را از راه توسعه بخش کشاورزی برداشته تا در آینده بتوانیم رونق خوبی به بخش کشاورزی شهرستان بدهیم.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول