اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

مصوب شدن 100 درصد طرح‌های بخش کشاورزی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: 100 درصد اعتبار تخصیص یافته به استان اردبیل از محل توسعه بخش کشاورزی در قالب طرح‌های متنوع توسط بانک عامل مصوب شده و بعد از عقد قرارداد پرداخت‌ها آغاز می‌شود.

مصوب شدن 100 درصد طرح‌های بخش کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در کارگروه تخصصی بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: بعد از مصوب شدن طرح‌هایی به ارزش 132 میلیارد تومان، در مرحله عقد قرارداد نیز 53 میلیارد تومان طرح بین متقاضیان و بانک کشاورزی به مرحله عقد قرارداد رسیده و حدود 47 میلیارد تومان نیز پرداختی داشتیم که از این لحاظ استان در رتبه 16 استان‌های کشور قرار دارد.

وی در ادامه از صدا و سیما خواست در ترغیب سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی و تقویت حوزه آموزش فیلم تهیه شده بخش کشاورزی را در اولویت پخش قرار دهد تا سرمایه‌گذاران نسبت به این حوزه ترغیب شوند.

این مسئول در پاسخ به اظهارات مدیریت بانک کشاورزی استان اردبیل در مصوب شدن 100 درصدی طرح‌ها و عدم ارجاع پرونده‌های جدید به بانک کشاورزی اظهار داشت: ما تا پایان سال حداقل در دو جلسه دیگر طرح‌های مربوط به توسعه بخش کشاورزی را مصوب می‌کنیم و منتظر جذب اعتبارات جدید می‌شویم تا نسبت به جذب پرداخت آنها به متقاضیان اقدام شود.

تاکید رئیس جمهور بر تداوم توسعه کشاورزی

رئیس کارگروه تخصصی توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: البته بعد از تصویب طرح‌ها جهاد کشاورزی می‌تواند آنها را تا تامین منابع نزد خود نگه دارد و از ارجاع آن به بانک کشاورزی خودداری کند تا به محض تامین اعتبار پرونده‌ها به بانک ارجاع داده شود.

نیکزاد با بیان اینکه رئیس جمهور و دولت خدمتگزار علاقمند به تداوم توسعه بخش کشاورزی و تامین تسهیلات از این محل است، تصریح کرد: در این زمینه منتظر بخش‌نامه‌های جدید می‌مانیم تا به احتمال زیاد بعد از تامین منابع از حوزه‌های مختلف زمینه برای تداوم بهتر این طرح فراهم آید.

طرح‌هایی به ارزش 200 میلیارد تومان در دست بررسی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه به شناور بودن اعتبار توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: اگر استانی در این زمینه موفق عمل نکند قرار است منابع اعتباری آن در اختیار استان‌های فعال قرار گیرد.

عادل عبدایمانی ابراز داشت: به ارزش 200 میلیارد تومان طرح‌های توسعه کشاورزی در دست اقدام است که امیدواریم با مصوب شدن آنها تامین منابع مورد نیاز صورت بگیرد.

وی رقم کل منابع اختصاص یافته به توسعه بخش کشاورزی را حدود 235 میلیارد تومان عنوان کرد افزود: تسهیلات 15 میلیارد تومانی با کارمزد 13 درصد در حال پرداخت است و در این زمینه انتظار می‌رود مشکلات و نواقص احتمالی برطرف شود.

این مسئول بیان داشت: ما از بانک کشاورزی انتظار داریم طرح‌های در دست بررسی را تکمیل کنند و طی 20 روز تا یک ماه نتیجه را به ما اعلام کنند تا اگر انصراف و عدم مراجعه را در این زمینه شاهد بودیم به همان میزان طرح جدید و متقاضی علاقمند معرفی شود.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول