اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان:

توجه به اصول علمی باعث افزایش تولیدات کشاورزی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان گفت: توجه به اصول علمی باعث افزایش تولیدات کشاورزی می‌شود

توجه به اصول علمی باعث افزایش تولیدات کشاورزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین قیصری شامگاه سه‌شنبه در نشست با مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان دشتستان اظهار داشت: توجه به علم و دانش در تمام عرصه‌ها مثمر ثمر و باعث بهبود عملکرد است و در عرصه کشاورزی دشتستان نیز به این امر توجه داشته‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: متناسب با توسعه سطح علمی و پیشرفت جامعه تولید کنندگان و کشاورزان نیز باید سطح علمی خود را بالا ببرند.

قیصری بیان داشت: توجه به مباحث علمی در تمام زیرشاخه‌های صنعت کشاورزی مثل زراعت، باغبانی، دامداری و صنایع وابسته از اهمیت بالایی برخوردار است و در کیفیت و حجم تولیدات کشاورزی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: آگاه کردن کشاورزان با علم روز به تناسب پیشرفت جامعه از ماموریت‌های مهمی است که جهاد کشاورزی بر عهده دارد و در طول سال زراعی در قالب خدمات ترویجی این خدمات را ارائه می‌دهد.

این مسئول سیاست جهاد کشاورزی را سیاستی ترویجی دانست و ابراز داشت: سیاست جهاد کشاورزی سیاستی ترویجی است و گسترش فعالیت‌های گلخانه‌ای به‌منظور توسعه فعالیت‌های کشاورزی نیز از مهم‌ترین این سیاست‌‌ها است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان عنوان کرد: اصلاح روش‌های آبیاری در صنعت کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و در سال‌های اخیر در شهرستان دشتستان اقدامات گسترده‌ای در این زمینه صورت پذیرفته است.

قیصری ادامه داد: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و تبدیل آبیاری سیستم‌ آبیاری سنتی به سیستم آبیاری مکانیزه از اقداماتی است که به‌منظور اصلاح روش‌های آبیاری شاهد آن بوده‌ایم.

وی افزود: توزیع بذور اصلاح شده و ارقام مقاوم به آفات از فعالیت‌های ترویجی است که در سال‌های اخیر در مجموعه جهاد کشاورزی دشتستان با جدیت دنبال شده است.

این مسئول دیدار چهره به چهره را یکی از سیاست‌های ترویجی جهاد کشاورزی دشتستان دانست و گفت: در طول روز کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان و تمام مراکز ترویجی جهاد کشاورزی دشتستان در بخش‌ها با مردم به‌صورت چهره‌ به چهره دیدار دارند و خدمات مشاوره‌ای لازم را به کشاورزان ارائه می‌دهند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان اضافه کرد: کشاورزان با عمل به توصیه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، مراکز خدمات ترویجی و متخصصان علم کشاورزی می‌توانند توسعه کشاورزی دشتستان را رقم بزنند.

قیصری اذعان داشت: کلینیک‌های گیاه‌ پزشکی که در شهرستان دشتستان فعالیت می‌کنند، نکات لازم را به کشاورزان متذکر می‌شوند و نحوه مصرف سموم شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی را برای کشاورزان تشریح می‌کنند.

وی متذکر شد: حضور کشاورزان در کلاس‌های آموزشی و ترویجی گروهی و بهره‌برداری از نکات ترویجی که در دیدارهای چهره به چهره به کشاورزان مطرح می‌شود، در کنار تجربیات ارزشمند و گران‌بهای کشاورزان دشتستانی توسعه همه‌جانبه کشاورزی این شهرستان را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/2451/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول