اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان مطرح کرد

تحقق 69 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی در همدان/اجرای 13 طرح بزرگ توسعه کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: از یک‌هزار و 52 میلیارد ریال طرح معرفی شده به بانک، اعتباری بالغ بر 602 میلیارد ریال تصویب شده و 450 میلیارد ریال در دست اقدام است که تاکنون 69 درصد اعتبارات بخش توسعه کشاورزی تحقق یافته است.

تحقق 69 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی در همدان/اجرای 13 طرح بزرگ توسعه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد بعد از ظهر امروز در ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان همدان با بیان اینکه شهرستان‌هایی که نتوانند به تعهدات خود در توسعه بخش کشاورزی عمل کنند حق آنها به دیگر شهرستان‌ها واگذار می‌شود، اظهار داشت: طرح‌های معرفی شده استان از 36 درصد به 51 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه همدان استانی کشاورزی است و باید در راستای توسعه کشاورزی این استان، تلاش بیشتری شود، ادامه داد: با توجه به اینکه 20 هزار هکتار زمین مستعد واگذاری شناسایی شده، باید برنامه‌ریزی شود که مقدار زمین‌های واگذاری افزایش یابد.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه باید در کنار افزایش سطح زمین‌های واگذاری به ایجاد اشتغال توجه ویژه‌ای شود، خاطر نشان کرد: در واگذاری مجوزها باید دقت شود که پروژه‌هایی که در حاشیه روستاها است از لحاظ زیست‌محیطی و دیگر مسائل برای روستائیان مشکل ایجاد نکند.

وی اضافه کرد: برای اینکه موضوع توسعه بخش کشاورزی و طرح‌های معرفی به نتیجه برسد، فقط 33 روز فرصت داریم، در غیر اینصورت با پایان سال مالی، بودجه این بخش را از دست می‌دهیم.

*اجرای 13 طرح بزرگ توسعه کشاورزی در استان همدان

مدیر جهاد کشاورزی استان همدان نیز با بیان اینکه در حال حاضر 13 طرح بزرگ کشاورزی با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند، گفت: 43 طرح با 23 میلیارد تومان به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

علیرضا رنجبرضرابی افزود: از 43 طرح، تعداد 20 طرح با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 300 میلیون تومان در بانک‌های عامل در دست اقدام و بررسی توجیه اقتصادی است.

وی یادآور شد: در بخش توسعه کشاورزی و تثبیت اشتغال پایدار از اعتبارات سال 90 بیش از 119 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف نقدینگی گندم و جو، مکانیزاسیون اصلاح نژاد دام، آبیاری تحت فشار، بهینه‌سازی سیستم سوخت واحدهای مرغداری و اصلاح بذر گندم بیش از 95 درصد تسهیلات بانکی را دریافت کردند.

وی به برخی از طرح‌های بزرگ بیش از یک میلیاردی اشاره کرد و اظهار داشت: یک واحد کنسانتره میوه در ملایر با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان که 15 میلیارد آن را بانک تأمین خواهد کرد و یک واحد خوراک دام 40 هزار تنی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان که دو میلیارد و 500 میلیون تومان را بانک عامل در غالب تسهیلات بانکی پرداخت خواهد کرد.

*تحقق 69 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی

مدیر امور شعب بانک کشاورزی همدان گفت: از یک هزار و 52 میلیارد ریال طرح معرفی شده به بانک، اعتباری بالغ بر 602 میلیارد ریال تصویب شده و 450 میلیارد ریال در دست اقدام است که تاکنون 69 درصد اعتبارات بخش توسعه کشاورزی تحقق یافته است.

علیرضا طاهری اذعان داشت: از اعتبارات سال 90 بخش کشاورزی فقط 12 میلیارد و 500 میلیون تومان باقی مانده که برای برخی از پروژه‌ها امکان پرداخت تسهیلات را نداریم.

*شناسایی 20 هزار هکتار زمین مستعد واگذاری در توسعه کشاورزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان متذکر شد: در افق طرح توسعه بخش کشاورزی کشور دو میلیون هکتار زمین برای واگذاری پیش‌بینی شده است که سهم استان همدان 14 هزار هکتار بود که تاکنون بیش از 20 هزار هکتار شناسایی شده است.

محمدرضا همتی بیان داشت: از 20 هزار هکتار زمین شناسایی شده، 13 هزار هکتار مستعد واگذاری تشخیص داده شده که سه هزار هکتار در بخش دیم و 10 هزار هکتار در بخش زمین‌های با قابلیت آبیاری است.

وی افزود: تاکنون سه هزار و 971 هکتار زمین مستعد واگذاری در ستاد استانی تصویب شده است و تاکنون تعداد یک‌هزار و 979 پرونده واگذاری زمین به دفاتر ثبت اسناد معرفی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی همدان در پایان اضافه کرد: تأمین آب برای 10 هزار زمین که طبق بررسی کارشناسان امکان آبیاری دارند از طریق چاه، صرفه‌جویی در مصرف آب و ایجاد آب بند میسر خواهد شد که در مدت زمان کوتاهی نمی‌توان این موضوع را انجام داد.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول