اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دشتستان:

چرخه اقتصادی کشاورزی دشتستان 450 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان گفت: شهرستان دشتستان سالانه 430 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند و چرخه اقتصادی کشاورزی دشتستان 450 میلیارد تومان است.

چرخه اقتصادی کشاورزی دشتستان 450 میلیارد تومان است

حسین قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از مناطق و قطب‌های مهم کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود و باید از تمام توان و پتانسیل برای ترویج و توسعه صنعت کشاورزی این شهرستان بهره ببریم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان ادامه داد: تولید سالانه 430 هزار تن تولیدات کشاورزی از دستاوردهای این شهرستان در صنعت کشاورزی است.

قیصری، نقش کشاورزی در چرخه اقتصادی دشتستان را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: چرخه اقتصادی چهار هزار و 500 میلیارد ریالی در صنعت کشاورزی شهرستان دشتستان ماحصل اقتصادی فعالیت‌های کشاورزی این شهرستان است.

وی تصریح کرد: مبارزه با آفات یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی است که اجرای این سیاست با سیاست وزارت بهداشت به‌منظور کاهش مصرف سموم و تولید محصول غذایی سالم هماهنگ‌ شده و تمامی اقدامات در همین راستا انجام می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: راه‌حل‌ها و اقداماتی که کلینیک‌های بخش خصوصی و کارشناسان گیاه‌پزشکی در ارتباط با نحوه مصرف سموم و نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان ارائه می‌کنند، در دستیابی به این مهم و افزایش سطح تولید مواد غذایی سالم بسیار مؤثر است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان به تولید حشرات مفید اشاره و عنوان کرد: تولید حشرات مفید که دشمن حشرات مضر هستند و توزیع رایگان این حشرات از اقداماتی است که وزارت جهاد کشاورزی به ‌منظور تولید محصولات کشاورزی و غذایی سالم انجام داده است.

قیصری ابراز داشت: تولید و توزیع حشرات مفید اقدامی مؤثر به‌منظور مقابله با حشرات مضر و آفات کشاورزی هستند و در حقیقت این اقدام برای کاهش مصرف سموم در صنعت کشاورزی که به تولید غذای سالم می‌انجامد، صورت پذیرفته است.

وی در پایان افزود: تولید تله‌های فرمونی و تعمیر تله‌های نوری از اقداماتی ارزشمندی کاهش مصرف سموم است و در واقع وقتی این حشرات به دام تله‌ها بیفتند، از نظر اقتصادی به نقطه‌ای نمی‌رسیم که استفاده از سموم نیاز داشته باشیم.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول