اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین تأکید کرد

الگوگیری دانشجویان ورزشکار از منش پهلوانی

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: ورزشکاران جوان از اخلاق و حرفه ورزشی پهلوان تختی الگوگیری کنند تا بتوانند در زندگی به موفقیت‌های خوبی دست یابند.

الگوگیری دانشجویان ورزشکار از منش پهلوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی برزگر در اختتامیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی و ورزشی یادواره شهدای سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین که در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جوانان ورزشکار با الگوگیری از پهلوان تختی می‌توانند در حرفه ورزشی موفق‌تر باشند.

وی ابراز داشت: ورزشکاران موفق و نمونه در کشور مانند پوریای ولی و تختی، اخلاق، رفتار و منش پهلوانی را با تقویت بعد جسمی و روحی توانستند به دست آورند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین به رفتار و اخلاق پهلوانان پوریای ولی و تختی اشاره کرد و گفت: مسئولان مربوط در ورزش هر سال مسابقات ورزشی بسیاری به نام این پهلوانان با هدف گرامیداشت یاد و خاطره آنان برگزار می‌کنند تا جوانان بیشتر با رفتار این ورزشکاران آشنا شوند.

برزگر با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «ورزشکاران باید به دو وظیفه عمل کنند و آن تقویت بعد جسمی و روحی است»، اذعان داشت: این دو بعد لازم و ملزوم یکدیگرند و باید هر فردی این ابعاد را در خودش تقویت کند تا بتواند در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله ورزش، اجتماعی، شغل و فرهنگی موفق باشد.

این مسئول با بیان اینکه پرورش جسم باید در کنار روح باشد، عنوان کرد: هر فردی به تنهایی با تقویت بعد جسمی یا روحی نمی‌تواند موفق باشد و این دو بعد در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کند بر این اساس باید آحاد جامعه در تقویت این ابعاد مصمم‌تر باشند تا بتوانند به موفقیت برسند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اینکه از نشانه‌های مؤمن دفاع از خود و خانواده در مقابل دشمنان اسلام است، اظهار داشت: دوره سربازی در خودسازی و آموزش شیوه‌های نظامی در میدان جنگ برای دفاع از حریم خود و خانواده بسیار مفید است که جوانان با گذراندن این دوره می‌توانند در عرصه‌های مختلف زندگی موفق‌تر باشند.

وی با بیان اینکه نماز تکلیف شرعی است که مسلمانان با برپایی آن با خداوند متعال راز و نیاز می‌کنند،‌ اذعان داشت: آنان با انجام این فریضه دینی در انجام حرکات سجده، رکوع و قیام حرکات ورزشی نیز انجام می‌دهند که این بیانگر عبادت همراه با نشاط است که مسلمانان با ادا کردن نماز بعد جسمانی و روحی خودشان را هم زمان تقویت کنند.

*ورزش کردن موجب موفقیت در تحصیل می‌شود

برزگر با بیان اینکه تهذیب، تحصیل و ورزش وظیفه هر فردی است، ابراز کرد: ورزش کردن بهانه‌ای برای تقویت تهذیب و تحصیل است و جوانان می‌توانند با ورزش کردن نشاط و شادابی داشته باشند و با روحیه بهتری برای کسب تحصیل و تهذیب تلاش کنند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه «ورزش و تفریح کنید تا نگویند دین ما بی‌روح است»، متذکر شد: جوانان با ورزش کردن می‌توانند شاداب‌تر باشند و بهتر می‌توانند در کسب معرفت و اخلاق معنوی گام بردارند تا فردی مفید برای خانواده و جامعه باشند.

*مردم ایران مطیع ولایت فقیه هستند

برزگر با بیان اینکه 35 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، عنوان کرد: امسال اقشار مختلف جامعه با شرکت به موقع و به جا در راهپیمایی 22 بهمن به دشمنان اثبات کردند که مطیع ولایت فقیه و پایبند آرمان‌ها و اهداف امام خمینی (ره) و شهدا هستند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به اینکه مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن قدرت کشورشان را به رخ کشورهای استکبار جهانی نشان دادند، اذعان داشت: آنان با شرکت در این راهپیمایی مشت محکمی به یاوه‌گویی‌های دشمنان اسلام زدند و به آنان اثبات کردند که همیشه در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی هستند و با بصیرت فتنه‌هایشان را خنثی می‌کنند.

انتهای پیام/77009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول