اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی مصوب شد

سرشماری دقیق از ورزشکاران ورزش‌های همگانی کشور

خبرگزاری فارس: مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی که به میزبانی شهر همدان برگزار شد با تصویب تقویم ورزشی پیشنهادی سال آینده و همچنین تصویب برای سرشماری دقیق از ورزشکاران ورزش‌های همگانی سراسر کشور به کار خود پایان داد.

سرشماری دقیق از ورزشکاران ورزش‌های همگانی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجمع عمومی فدراسیون ورزش های همگانی با حضور مرضیه اکبرآبادی، معاون امور بانوان و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، محمود صیدانلو مدیرکل دفتر توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و سید عبدی افتخاری مدیرکل ورزش و جوانان، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار همدان و رؤسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزش همگانی استان‌های کشور و رؤسای انجمن‌های 32‌گانه این فدراسیون در هتل پارسیان برگزار شد.

در این مراسم ابراهیم کارخانه‌‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی از وضعیت امکانات سخت‌افزاری ورزشی در شهر همدان برای حاضران توضیحاتی داد و تصریح کرد: شرایطی که امروز در همدان در بحث ساخت و ساز اماکن ورزشی و ورزشگاه‌ها از رشد خوبی برخوردار است و برای میزبانی رشته‌های مختلف ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی آمادگی دارد.

علی‌اکبر فامیل‌کریمی، معاون سیاسی امنیتی استاندار و حسن قهرمانی‌مطلق فرماندار همدان در صحبت‌های جداگانه ضمن خیر مقدم به اعضای مجمع از همزمانی جشنواره زمستانی همدان با میزبانی مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی ابراز خرسندی کردند.

در ادامه مجمع وارد دستور کار اصلی خود شد و علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی به تشریح عملکرد فعالیت این فدراسیون در سال 91 پرداخت و گفت: در سال 91 نسبت به مدت مشابه فعالیت فدراسیون با کمک و همکاری هیئت‌های از رشد یک و نیم برابر برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: برگزاری بیش از 2 هزار همایش پیاده‌روی خانوادگی در نقاط و شهر‌های مختلف کشور و پخش زنده 26 مورد از این همایش‌ها با همکاری شبکه سوم سیما باعث ایجاد انگیزه ورزش در بین آحاد مردم شده است.

مجدآرا در ادامه از برپایی 90 کلاس و کارگاه آموزشی، 156 کلاس مربیگری درجه 3 و پنج کلاس داوری درجه 3 در سال 91 خبر داد و تصریح کرد: به منظور بالا بردن سطح کیفی مربیان در انجمن‌های مختلف فدراسیون این تعداد کلاس مربیگری و داوری و همچنین کلاس و کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است.

وی یادآور شد: در بخش فعالیت برون مرزی فدراسیون شرکت در جلسات هیئت رئیسه آسیایی ASFAA در کشور هندوستان و همچنین جلسه هیئت رئیسه جهانی TAFISAدر کشور ژاپن در دستور کار سال جاری داشتیم که نتایج خوبی از این دو جلسه مهم آسیایی و جهانی حاصل شد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در این مجمع به حضور در هفدهمین دوره مسابقات آسیایی دو و پیاده‌رویی بزرگسالان اشاره کرد و یادآور شد: در این مسابقات که در کشور چین تایپه برگزار شد ورزشکاران ایرانی موفق به کسب شش مدال طلا، دو نقره و دو برنز شدند که این در فدراسیونی که در بعد همگانی فعالیت دارد از ارزش بسیار زیادی برخوردار است.

در ادامه این جلسه مرضیه اکبرآبادی، معاون امور بانوان و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان به عنوان رئیس مجمع عمومی ضمن تشکر از سازمان میراث فرهنگی استان همدان، اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش‌های همگانی به جهت برگزاری این مجمع هم‌زمان با جشنواره زمستانی همدان تصریح کرد: از ابتدای تشکیل وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای و خاصی به همگانی کردن ورزش در تمام سطوح جامعه شده و همه دست اندرکاران روزش کشور برای گسترش سلامت جامعه تلاش‌های زیاد را انجام دادند.

وی با اشاره به توصیه اکید رهبری مبنی بر توسعه ورزش همگانی در جامعه یادآور شد: ایشان بارها در سخنرانی‌های مختلف و دیدار با اهالی ورزشی به همگانی شدن در سطح جامعه تأکید داشتند که سخنان ایشان در خصوص ورزش همگانی بعنوان یک تکلیف محسوب می‌شود که مسئولیت تک تک دست‌اندرکاران ورزش را سنگین خواهد کرد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه تأکید کرد: تشکیل شورای عالی ورزش در استان‌های کشور و اعطای احکام و انتصاب ریاست شورای ورزش همگانی این شورا به استانداران توسط وزیر ورزش و جوانان، اقدامی بسیار مفید برای همگانی کردن ورزش در تمام سطوح جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: استانداران با استفاده از امکانات دستگاه‌های مختلف استان‌ها می‌توانند شرایط بهتری را برای رشد و گسترش ورزش همگانی ایجاد کنند.

اکبرآبادی با تأکید بر لزوم سرشماری دقیق ورزشکاران رشته‌های مختلف همگانی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال آینده تمام هیئت‌های ورزش‌های همگانی با روش‌های ساده حتی با نام و نام خانوادگی و کد ملی نسبت به ساماندهی و سرشماری هر شهروند شهری و روستایی که در فعالیت‌های ورزشی حتی پیاده‌روی حضور دارند اقدامات لازم را انجام دهند تا ضمن داشتن جامعه آماری مناسب برای گسترش و فراهم کردن امکانات ورزشی در نقاط مختلف کشور بهترین برنامه‌‌ها در مرکز صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به امضای تفاهمنامه با فدراسیون پزشکی ورزشی کشور در راستای همکاری لازم با ورزش‌های همگانی اضافه کرد: با توجه به اینکه جامعه آماری ورزشکاران سازمان یافته کشور بر اساس بیمه ورزشی محاسبه می‌شود و این رقم تنها 3 میلیون نفر در کشور است با تفاهم منعقد شده تمام ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی ورزش‌های همگانی با تخفیف 50 درصدی از ابتدای سال آینده بیمه ورزشی خواهند شد تا بتوانیم آمار دقیقی از تعداد و جنسیت ورزشکاران کشورمان را داشته باشیم. 

انتهای پیام/89020/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول