اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:

طرح سفیر مهر از طرح‌های ماندگار در حوزه کتاب است

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت:‌ طرح سفیر مهر از طرح‌های ماندگار در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

طرح سفیر مهر از طرح‌های ماندگار در حوزه کتاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،آراض ضیایی شامگاه چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، اظهار کرد: وضعیت کتابخانه‌های عمومی از نظر فضا، تجهیزات و سرانه مطالعه به نحو مطلوبی تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه استان زنجان نشان از اقدامات انجام شده در این حوزه است، خاطرنشان کرد: باید برای افزایش میزان سرانه مطالعه در این استان اقدامات بیشتری انجام شود.

*افزایش سرانه مطالعه زنجان مطلوب است

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان سرانه بیش از 93 درصدی مطالعه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:‌ نباید به چنین وضعیتی قانع بود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های جدید مطالعه باید سرانه مطالعه افزایش یابد، یادآور شد: طرح‌های مطلوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در حال حاضر انجام می‌شود.

ضیایی طرح سفیر مطالعه را از طرح‌های مطلوب در این حوزه عنوان کرد و گفت: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم برای آشنایی مردم با این طرح انجام شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های چنین طرح‌هایی به مردم اطلاع‌رسانی نشده است، خاطرنشان کرد: طرح‌های جدید زمینه افزایش میزان سرانه کتاب را فراهم می‌کند.

*دانش‌آموزان بهترین سفیر کتاب هستند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان بهترین سفیر کتاب را دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیشتر خانواده‌های ایرانی دارای دانش‌آموز هستند.

وی با بیان اینکه باید این طرح از طریق دانش‌آموزان و دانشجویان به خانه‌ها راه یابد، افزود: ظرفیت کتابخانه برای اجرای این طرح محدود است.

ضیایی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و دانشگاه برای اجرای طرح سفیر کتاب تاکید کرد و افزود: این طرح با چنین اقداماتی زودتر به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه باید مورد توجه همه افراد جامعه باشد، افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند در این زمینه پیشگام باشند.

*توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان بر ضرورت توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و افزود: اجرای طرح‌های جدید با اطلاع‌رسانی‌های لازم می‌تواند در این زمینه مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/73003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول